Www.nuurb.dk? - er det en side der er til at stole på?

Jeg har nu på adskillige opslag på Panum set reklamer for en ny bogside, der hedder http://www.nuurb.dk, der reklamerer med salg af billige bøger bl.a. medicinsk kompendium (3200 kr), basisbog i medicin og kirurgi (757 kr) og Geneser (803 kr). Hertil skal så lægges en samlet leveringspris på 30 kr, men det er stadig en del billigere end i bogladen…

Jeg har dog stadig noget skeptisk (mener dog det er en sund skepsis) overfor handel på internettet, og vil gerne vide om, der er andre, der har erfaringer med denne side, før jeg kaster mig ud i den helt store internet shoppetur…

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Mvh Lene :book:

Jeg har ingen erfaring fra http://www.nuurb.dk, men min kæreste bestiller inden studiestart basisbogen fra dem, så kan jeg skrive om jeg oplevede noget godt/dårligt.

Studierabat

http://www.nuurb.dk [quote]Som studerende er fragten gratis ved køb over 600.00 kr. Du sparer altså 30.00 kr. som studerende. Du skal skrive studerende og studiested under feltet “bemærkning” ved bestillingen for at få rabatten.[/quote]

fra http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrsoegdet … r=28621191
Startdato:
15.06.2005

Oops… :blink1: nu gør I mig lidt nervøs her… har lige bestilt bøger for 1400 fra dem. Har engang ikke reflekteret over om de er til at stole på eller ikke - det var måske dumt af mig.

Men så her langt virker alt være seriøst i hvert fald; modtog hurtigt en ordrebekræftelse, og lidt senere besked om at de modtaget mine penge og at min forsendelse vil ankomme indenfor 5 hverdage.

Håber jeres skepsis er ubeføjet… :roll: Jeg skriver mere så snart jeg ved noget.

Jeg har intet dårligt at bemærke over firmaet, ud over at det er et nystartet firma.
Deres hjemmeside virker ganske professionel, og jeg har faktisk ringet og snakket med Ejern, og han virkede fornuftig, og tog telefonen med det samme.

Så jeg tror ikke der er noget galt med firmaet.

Men hvis der er, kan du bare blokerer for bankoverførdslen, det tager 1min for banken, og koster dig ikke noget.
Så ikke være bange :slight_smile:

god sommer, og skrive lige om dine oplevelser med firmaet når du modtager bøgerne.

mvh
svend

Du har ingen grund til at være nervøs overfor danske internetvirksomheder af nogen slags - heller ikke boghandler - når du bruger dankortet på internettet er du basalt set sikret 100 gange bedre end når du bruger det nede i det lokale supermarked - i Danmark findes der ikke “snyde butikker” som sådan - de bliver simpelthen lukket - for at kunne lave pengetransaktioner online skal man have en godkendelse fra PBS hvilket overhovedet ikke er så let endda ingen penge forsvinder bare - og i samme øjeblik du køber en vare både privat og hos en forhandler er du dækket af en række basale rettigheder der som sagt er udvidet på internetområdet.

Jeg ville dog være lidt forsigtig med at købe alt for mange ting i det store udland - der er tingene lidt anderledes - vil dog selv sige jeg har købt masser af ting i udlandet hos firmaer jeg ikke har hørt noget om bl.a. mit Littman master cardiology stetoskop til 650kr i U.S.A. der koster noget på den forkerte side af 2000kr herhjemme - så kan varmt anbefale det

køber forresten også selv alle mine bøger over nettet

Som Jensemand skriver, så betal med kort. Betal ALDRIG med bankoverførsel. Der er talrige eksempler på billige mobiltelefoner , hvor man skal gennem en langvarig retsag før der kommer penge ud af manden bag firmaet. Jeg har en gang betalt med bankoverførsel (heldigvis ikke mine egne penge) hvor firmaet var konkurs den dag vi betalte. Det oplyste idioten intet om i telefonen, og kassereren som tog sagen talte med ham i 30 min, før han fik hevet ud af ham at han var konkurs.

kort og [er?] godt: BETAL med KORT, banken hæfter hvis noget skulle gå galt.

Nu var det sådan at jeg ikke på noget sted gennem hele bestillingsprocessen, kunde finde muligheden at betale med dankort. Når orderen var slutført stod der bare “Betaling: Bankindbetaling”. Måske var jeg ikke opmærksom nok, men jeg fandt som sagt ikke noget kort-betalings alternativ.

så skal du som rune siger passe lidt på - bankoverførsler er en helt anden sag

Hej!

Som indehaver af Nuurb.dk, er jeres skepsis for en ny opstartet internet virksomhed selvfølgelig meget forstående.

Jeg vil ik pudse glorien ved, at sige vi er de bedste og de kan stole på os til hver én tid.

Men for at jeres tiltro til min virksomhed, forhåbentlig vil blive lidt større har jeg sat Postopkrævning/efterkrav på som betaling, så i måske på den måde vil føle jer mere sikre.

Har i nogle spørgsmål, kritik eller mangler information, skal i være velkomne til at kontakte mig på:

[email protected]
mob. 61707104

Venlig Hilsen

Martin Bruun
http://www.NuurB.dk

Hej! Ville lige rose Nuurb.dk, har lige bestilt bøger hos dem, og har fået dem alle pånær en der var i restlager… Det gik smadder hurtigt med at få dem (3-4 dage) så jeg kan kun anbefale dem! :smiley:

Fik i dag en mail fra NuurB om at jeg ved overførelsen hade betalt 30 kr for meget fordi jeg glemt at jeg skulle have studierabat. Blev spurgt om konto nr. så at jeg kunde få dem tilbage.

Så jeg synes fortsat at det virker være et seriøst firma. Følges positivt at læse dit besked også hellegjoel! Selv har jeg dog efter 6-7 hverdage ikke fået mine bøger endnu, men det er vel heller ikke til at forventes, især da jeg bestilt levering til en svensk adresse.

Jeg har nu også fået mine bøger fra NurrB og tror at de helt sikkert må være en seriøs boghandel.

Skal dog nævne at der var et lille problem ved leveringen, som jeg hade bestilt til en svensk adresse. Til slut gik det godt, men det kostede mig lidt ekstra besvær og tid.

I det hele vil jeg dog absolut anbefale NuurB.

Hvis man læser på SDU, er det billigst absolut at få en sønderjyde til at tage bøger med fra http://www.skanbog.de
Der kan man f.eks få medicinsk kompendium for 3078 kr og en masse andet godt. Basisbogen er f.eks også billigere. Hurra for sønderjyder :smiley:

Da jeg startede denne debat om NuurB, vil jeg lige for god ordens skyld skrive at min tvivl var helt Ubegrundet. Jeg modtog mine bøger fra Nr. Nebel hurtigt og sikkert (bestilt fredag ankommet torsdag). Jeg betalte via postopkrævning - men det lyder jo på ovenstående indlæg som om, det ikke havde været et problem at betale med det samme.

Jeg vil helt sikkert bruge siden igen en anden gang !! :smiley:

Det er vigtig at vi starter denne debat, så vi kan finde nye billegere butikker.

Der kan kun komme noget posivit ud af det, da butikken:
->Hvis den er god, vil få god omtale, helt gratis.
->Hvis butikken er dårlig, er der ikke andre som kommer i klemme

mvh
svend

Jeg hørte om nuurb.dk for snart nogen tid siden - bl.a. gennem denne debat. Så da jeg skulle investere i Medicinsk Kompendium tænkte jeg, at det da var et glimrende - og billigt - alternativ til Bogladen. Desværre har min behandling overhovedet ikke levet op til forventningerne eller det, nuurb lover på hjemmesiden.

Jeg bestilte Kompendiet den 3. februar og har først i dag, den 23. februar, modtaget det. Det har hele vejen igennem været umuligt at få fat på nuurb, både pr. mail og telefonisk - tro mig, jeg har VIRKELIG prøvet. Bl.a. fordi jeg over en uge efter at have bestilt pludselig fik at vide, at man ikke kunne se min indbetaling, da jeg skrev og rykkede for min levering. Jeg svarede tilbage samme dag, men der gik en uge, inden jeg søndag den 19. endelig fik svar! I mellemtiden forsøgte jeg også at ringe til det nummer, nuurbs (tidligere?) ejer har opgivet her på siden, men jeg fik fat i ham i Østrig, og han kunne kun sige, at han ikke kunne hjælpe, at han ikke havde nummeret på nogen, der kunne, og at nuurb.dk i øvrigt holdt ferie i uge 7. Hvilket ingen steder er oplyst.

Jeg kunne fortsætte, men alt i alt synes jeg virkelig, jeg har været udsat for elendig kundeservice, og jeg har mangen en gang de sidste 20 dage fortrudt, at jeg ikke gik i Bogladen og lagde de extra 400 kr.

Æv.

Tja det er jo selvfølgelig en uheldig historie, men synes i det hele taget ikke 20dage er så slemt igen - når man bestiller ting online skal man gøre det i god tid - det er aldrig smart at regne på at man kan få tingene 1-3 dage efter man bestiller det online - uanset firma.

En anden ting er at det oftest er umuligt at kontakte online firmaer pr telefon. Det er selvfølgelig en smule træls - men det er ofte vilkårene for at spare et par hundrede kroner. At du så render ind i en ferie for deres medarbejdere er ekstra uheldigt.

Men når du alt i alt endte op med kompendiet, kun 20 dage senere i god stand synes jeg ikke der er grund til den store alarm - når ting foregår pr. post kan der altid ske ting og sager der forsinker leveringen (dog helst ikke mere end en måned) - kan sagtens følge dig i det er træls - men rigtige skrækhistorier med onlinefirmaer involverer man får den forkerte vare, eller slet ikke får nogle varer, eller for den sags skyld mister sine penge - det er trods alt ikke tilfældet her. For mig lyder det som et engangstilfælde.

Tja… Kan godt følge din logik, og nej, det er vel ikke SÅ galt igen, når jeg alt i alt endte op med min bestilling - og det er nu heller ikke fordi jeg presser på den store røde alarmknap om 10 sek. og får ryddet bulen! :wink: Mit problem med det hele er snarere håndteringen og manglen på oplysninger om ferie, extra lange leveringstider m.m. undervejs - og fejloplysninger. Altså dårlig kundeservice - som jeg ikke fik indtryk af var andres oplevelse, da jeg læste herinde, så jeg ville blot tilføje min erfaring med nuurb.dk. Og når man på sin telefonsvarer henviser til mailen “for hurtigere svartid”, så forventer jeg også, at der bliver svaret inden for rimelig tid (eller måske bare oplyst om ferie?). Men jeg er måske naiv på det punkt. :wink:

Men jeg håber da, det var et engangstilfælde. Under alle omstændigheder vægrer jeg mig da lidt ved at bestille der igen.

Men så skal man ikke reklamere med den leveringstid…