Vko

Hej,
Jeg mangler 2 ugers VKO og vil gerne tage de resterende uger i den kommende sommerferie. Jeg er for sent ude mht. de opslåede kurser på sis, og jeg har taget kurser i basal og klinisk sexologi. Er der nogen derude der kan hjælpe med ideer?

Hvis du kan få en plads, så kender jeg flere der har været glade for at køre lægeambulance i et par uger. Ved dog ikke hvem du skal kontakte.

Tak for svaret - har allerede undersøgt om der er mulighed for at køre med lægeambulance og der er først ledige pladser i 2007 - øv…

Kan du ikke nå at få dig et vikariat ?

Det kan også godkendes som VKO.

Jo, har overvejet et vikariat, men jeg skal også skrive Osval 2 i ferien (og det kommer til at tage lidt tid), så jeg tror det bliver en sej sommerferie med et vikariat oven i. Derfor søger jeg primært et kursus/ophold, der kan klares på 2 uger.

Et psykiatrivikariat med mange vagter og en bærbar computer er et forslag :slight_smile:

Hvad med hovepineklinikken i Glostrup?
Der kan man også lave sin OSVAL, hvis man ikke har fået den på plads endnu.

Ofte kan VKO og OSVAL kombineres, hvis du eksempelvis skriver OSVAL på en afdeling, kan du arrangere et VKO på samme afdeling. Den løsning praktiserer vi pt. på min afdeling.

Kurserne i sexologi giver point for 14 dage såvidt jeg kan forstå. De begynder sidste i august.

Soryy, jeg ser lige at det har du taget.
Men hvis der er andre der vil have nogle point, så er det nu.

Desværre mangler jeg stadigvæk de to ugers VKO til trods for de gode forslag der er kommet herinde. Har taget kontakt til en del afdelinger, men det virker som om de respektive afdelinger enten ikke prioriterer VKO’er eller har super travlt pga. sommerferien.
Har ikke hørt om andre der har “problemer” med at få taget deres VKO ophold. Er det fordi stort set alle enten er ude med IMCC eller har erhvervet sig et vikariat???

Ellers er der jo tropekurset i august - superspændende 4 ugers kursus!
Desværre overtegnet for i år, men hvis du kan vente 12 måneder… :smiley:

@stampe
Hvis du har arbejdet i en speciallægeklinik kan du få det godtaget som VKO. Jeg arbejde i en sådan og da jeg havde optjent 30 vagter var det nok til godkendelse af VKO - en dejlig lille bonus. I dit t ilfælde skulle 14 vagter være nok så :wink:

Måske kun 10 vagter. Det er 20 dage eller 4 uger. Husk også at 3 timers kursus et eller andet sted måske tæller for ½ dag

:smiley: Det er vist ønsketænkning, at psykiatrivikariater er “nemme” vikariater - hvor man lige kan læse diverse fagliteratur. Det er altså ikke så nemt som folk gerne vil have det til, at være.
Hvis man har nok “karse på køleren” bliver man naturligvis rutineret og kan “tage sin bog med”. Har haft flere års vikariate i psyk., og de kollegaer der kommer i eg. sommerferien har ikke tid eller overskud til, at læse. Der er masser at lave på sådan en vagt. :frowning:

Frold og Rune I har lige foræret mig 10 fridage samt fritaget mig for en masse opsøgende arbejde!!!. Troede kun de accepterede regulære lægevikarieter, men jeg har haft et job lignende det Frold beskriver, så det må være gældende. Desuden har jeg også taget en del af FADLs kurser (lægevikar, ekg mm), og de tæller jo så også for et 1/2 til et helt point. Aner ikke hvorfor jeg altid skal gøre tingene mere komplicerede end de er. TAK!!!

Jamen, det var da så lidt :smiley:

Nyd ferien… :wink: