Vinterstartere på SDU

Godaften.

Jeg har kigget en ekstra gang efter posten. Til min store glæde har jeg - som mange andre kommende stud.med.'er på SDU - modtaget brev om studiegruppe/hold.

Hvor mange brugere herinde skal egentlig begynde på SDU om en uges tid?

Jeg er blevet klassificeret i gruppe D3.

Er jeg endvidere den eneste, der undrer sig over formålet med medbringelsen af en grøn ballon og et undværligt tøjdyr? :wink:

Bare roligt! Det skal du tids nok finde ud af!

Der er en mening med galdskaben!

:lol:

Jeg er også på D3!

forresten, så har jeg hørt noget om, at man engang skulle komme med en bestemt farve ballon for at blive genkendt som tilhørende til en speciel gruppe… Bare træls at man skal ofre penge på en pose balloner når man kun skal bruge en grøn :smiley:

Udemærket - vi er på samme hold.

Jeg synes dog, at det er lidt komisk, at 3 ud af 5 drenge på holdet hedder det samme.

Hvor jeg dog glæder mig til at komme i gang igen. Et halvt år med hjernen på standby var lige en tand for meget for mit vedkommende. :slight_smile:

Hey

Jeg starter på D1. Vi skal ligeledes medbringe et essay om hvorfor vi vil være læger… Hmmm:-)

ja, jeg studsede også over de tre ens navne… jeg har så også en navnesøster på holdet. Men sådan er det jo…

Et eassay om hvorfor I vil være læger… var det ikke om hvorfor vi bliver nogle gode læger?

Jo, det var om hvorfor at “du bliver en god læge”.

Jeg synes spørgsmålet til essay’et for en beskeden person lyder lidt for arrogant, idet vi hverken er begyndt på vores studium eller reelt kender til vores faglige kompetencer jf. lægevidenskab - endnu.

Jeg tror bare, at det skal fungere som en sjov pædagogisk øvelse for at lære sine medstuderende bedre at kende.

For ikke at glemme at det gode humør, som det vigtigste af alle ting på huskelisten, SKAL medbringes. Det er et krav! :slight_smile:

puha… kun 10 dage… kan næsten ikke vente med at komme igang… men jeg har gået i 1½ år uden at være på skolebænken - for Fanø da, det bliver hårdt. Tilgengæld har man jo så gjort sig nogle gode erfaringer.

Næ. Jeg kan heller ikke vente længere af ren spænding. Glæder mig virkelig meget til at komme igang igen. Opleve universitetsmiljøet og ikke mindst mine nye studiekammerater.

Af ting som jeg ikke ser frem til snarest er, at jeg skal flytte væk fra venner og familie i Nordsjælland. Dem vil jeg savne meget. However that’s life.

Jeg arbejdede i sabbathalvåret som vikar på en skole, foruden livreddertjans i en svømmehal. Specielt arbejdet i skolen syntes jeg gav nogle oplevelser, som virkelig gjorde et indtryk. Jeg tror at det har været sundt (på nogle punkter) at være væk - uanset om det er et halvt år eller et halvandet - men opstarten bliver ganske uhyggelig hård! :slight_smile:

I slutningen af sommerferien tænkte jeg at holde studieformen ajour, men efter at have læst 30 sider om neurologi i en norsk bog, endvidere de første sider i Grays Anatomy (som 4. generationslæge in spe har man jo bøgerne i forvejen :wink: ) - gav jeg ligesom op og ville hellere nyde ferien. :smiley:

Hej

Jeg sidder ikke lige med papirene foran mig nu, men så vidt jeg husker er jeg også på D3 og er en af de 3 Thomas’er på holdet:)

Undrede mig også kraftigt over at smide tre med samme navn på ét hold. Jeg har dog ikke set noget til balloner eller opfordringer til at skrive et essay… Kan selvfølgelig godt være jeg bare ikke har kigget ordentlig efter.

Jeg har også holdt halvandet år hvor jeg bl.a. også har været lærervikar på en skole… Ud over at jeg den sidste uge har læst lidt op på mit kemi har jeg heller ikke lavet noget der mindede om skolearbejde siden sommeren 2005 så det bliver nok lidt af et chok at komme i gang.

Men vi ses jo d. 25. hvis det da ellers er til at finde… Synes godt de kunne have startet på UNI da det efter min mening er noget lettere at finde end universitetshospitalet…

[quote=“Tmdemo”:v04qpnmu]
Men vi ses jo d. 25. hvis det da ellers er til at finde… Synes godt de kunne have startet på UNI da det efter min mening er noget lettere at finde end universitetshospitalet…[/quote]

Det er du da alligevel en af de eneste jeg nogensinde har hørt sige :smiley: OUH ligger lige midt i byen, hvorimod Uni ligger gemt i en skov langt ude på landet.
Desuden er OUH og WP noget hyggeligere og er der hvor Epstein Bar ligger :smiley: hvilket man da absolut ikke må forglemme :smiley:

Det er nok bare mig der er mærkelig så:D
Hænger nok bare sammen med at min viden om Odense er meget begrænset. Jeg kan finde UNI og banegården og så er det vist også det…
Jeg studsede bare lidt over det da jeg tidligere har fået at vide at langt størstedelen af undervisningen på de første semestre foregår på UNI…

Det er også rigtigt nok at størstedelen af de 5 første semestre foregår på uni. Der ligger dog stadig noget undervisning i Klinikbygningen og Winsløw Parken allerede under første del.

Men alt i alt er der meget hyggeligere på OUH. Efter min mening er facilliteterne i Emil Aarestrup (Auditoriet hvor jeg går ud fra I skal mødes første dag) noget bedre og så ligger Epstein Bar som tidligere nævnt i WP 19, hvilket vel i sig selv er grund nok til at holde 1. dagen på OUH :smiley:

Er der andre der skal starte på hold b1?? :slight_smile:

Er der nogen der ved hvorfor holdene er så små? Er det i forhold til kemiøvelser?

Grunden til de relativt små hold er at det er de hold i skal skrive studiestarts opgave i. Og så spørger i “Jammen studiestarts opgaven hva er nu det for noget ballade?” .- Jo ser det er en opgave der som titlen antyder skal skrives i starten af studiet (har cirka den første månedtil det). Opgaven omhandel et på forhånd givet overemne hvorom, der for vores tilfælde(Sept’ 06) skulle skrives en slags ansøgning om et forskningsprojekt i det givne emne. Emnerne var vidt spredt ud lige fra vuggedød, over lægens forhold til medicinalbranchen og til religion og medicin. Så det var så grunden til de små hold.

Hvordan er holdene så sammensat derefter. Er man i den samme gruppe fremover??

det er dejligt, at det er på OUH at vi skal mødes, for så er der ikke så langt at cykle for mig… Jeg kender heller ikke Odense… så det bliver spændende at se om jeg i det hele taget når frem.
Og hvor er det dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der ikke har foretaget sig noget skolerelateret , eller hvad man siger. Udover det jeg har undervist i, mens jeg også har været på en skole :wink: - det er åbenbart populært :smiley: men har da også arbejdet lidt med fysisk og psykisk handicappede.
Tmdemo og überali… hvor kommer I fra i landet? jeg selv er egentlig fra Gørlev - på Vestsjælland…

Jeg bor i Jægerspris (nær Frederikssund) - Nordsjælland.

Så når jeg ankommer på tirsdag, skal jeg lige cykle lidt rundt den efterfølgende dag i Odense. :slight_smile:

ja… det er oz lidt langt væk… jeg har gået på efterskole på Fyn… så kender lidt til "landet… og husk at vi ikke kommer fra Odense med Oooo’ense :wink:
jeg ankommer så først onsdag aften… har nemlig lige et lille gymnastikhold herhjemme, der ikke kan undvære mig… så jeg må sed byen torsdag morgen :wink: