Vinterstart eller sommer

Hej
Jeg er blevet student i år, men har valgt at tage sabbatår, da mit snit blev høj nok.
Nu er det sådan at jeg ville høre hvorvidt det er muligt hvis jeg så næste år søger ind som 20 årige (og 5 måneder) kan få en sommerstart plads?
Ved godt det afhænger af alderen, men tænker om der er nogen der er blevet optaget på sommerstart med den alder (1 år efter Gym)

Det kommer an på hvor du bliver optaget henne. SDU har en specifik grænse ift fødselsdato (hvis de ikke har ændret det). Jeg startede selv som 23-årig på vinterstart på AU for de 2,5 år siden, men jeg var også én af de ældste.

Jeg er fra 09/02/2000 og har i år fået tilbudt vinterstart, da sommerstartsgrænsen er fra august 1999 (vist nok). Jeg har haft et sabbatår. Så det kommer nok an på, om du havde et år mellem 9. og gymnasiet. Det havde jeg ikke.

Er selv fra 2001 januar, og håber på sommerstart Næste pr, da det halve vil være spild for mig

Vil det så betyde, at hvis man planlægger at starte på SDU til sommerstart, og man fylder 19 i det pågældende år, vil dette ikke være en mulighed?

ja nemlig, skal selv nemlig søge ind til sommer næste år og har er sabbatår nu, men vil gerne direkte ind til sommerstart. Men de priotere de ældste til sommerstarten så derfor må det vel næste år folk der er født 2000 og ned der måske bliver prioriteret? Jeg er bare en ældre 2001 og håber derfor at kunne komme ind med en sommerstart :blush:

Jeg blev sidste år optaget på sommerstart AU, da jeg var 20 år og 7 måneder, altså fra januar 1999. Mener der var et par stykker på mit hold, som var yngre, men det var ikke ret mange :blush:

Nice! Så må jeg håbe jeg er ligeså heldig som dig :blush:
Hvor mange er omkring din alder 20-23 agtigt på sommerholdet Så?

Jeg mener, at grænsen for vinter/sommer på AU plejer at ligge omkring 20 år og 7-8 måneder. Hvis man er 21, plejer man at være sikker på at få sommer.
Jeg kom ind på sommerstart sidste år, og jeg er sen 98’er. Men det er desværre svært at sige noget konkluderende om næste år, da vi ikke kan sige hvordan alderen for ansøgere evt. ændrer sig (også nu i lyset af corona og afskaffet bonus).

Altså vil være 20 år og ca 6 måneder når jeg søger ind/ starter så må krydse fingre. føler bl.a. at de fleste i år ikke har taget sabbatår og derfor kunne jeg være betragtet som en af de ældre måske?
Nu siger du selv er sommerstarter? Hvordan er det, og hvad ligger aldersgrænsen ca på?

Ved ikke om det forholder sig anderledes med standby. Men jeg er 21, og har fået en standbyplads til vinter på AU :slight_smile:

Klart størstedelen var mellem 20 og 23, med et par stykker på 20 på hvert hold, vil jeg tro.