Ventilatørkurset

For at deltage på Ventilatørkurset skal følgende opfyldes:

Forudsætninger for deltagelse er, at du er erfaren SPV’er. Vejledende timetal er 400. Merit kan dog gives.

Merit kan det f.eks 300 timers hjemmepleje?

Så 200 timer spv (kursusgodtgørelse 8) ) + 300 timer hjemmepleje er nok til at komme på Ventilatørkurset? :roll:

Det vil jeg da bestemt mene! Jeg kom på VT-kurset da jeg “kun” havde ca 250-300 timers SPV arbejde fordi de havde ledige pladser på kurset… Så med 200 timers SPV og 300 timers anden pleje ville jeg da mene, at du er rimeligt godt dækket ind - men ring evt. til FADL og spørg dem :slight_smile:

Ellers er det bare at klø på med kurset - det er super godt, og de vagter man bliver sendt ud på er efter min mening noget mere interessante og givende end SPV vagter på fx psyk… Jeg har i hvert fald ikke fortrudt at jeg tog kurset - og heller ikke, at jeg hurtigt der efter tog BVT-kurset…

Det er bare om at søge kurset. Som oftest er der ledige pladser, og de fyldes op med folk, som ikke helt opfylder kravene - i København bliver der altid plads til et par stykker (eller flere), for VT-kurserne er overraskende nok ikke specielt søgt - ikke at jeg fatter det, for det kan da kun gå for langsomt med at komme videre fra SPV-vagter :smiley: ikke fordi VT-flyverhold er specielt spændende i min bog, men der er langt flere muligheder som VT’er f.eks. intensiv-hold, dialysehold etc.

  • Mikkel

I Århus har de afskaffet BVT-kurset… der er ikke så mange vagter mere hvor dette er relevant. Man kan dog stadigvæk komme ud for at skulle passe børn, men så må man lære det lidt efter lidt :smiley: