Vener, nerver og arterier

Hej alle,

Jeg har B2 eksamen her d 15 juni, og vener, nerver samt arterier driller mig en smule…
Hvordan lærte i det bedst? Er det bare at tage det muskel for muskel, ved at tegne det eller noget helt andet?
Alle råd tages imod med kyshånd!!!

Tak<333

Skal også op til B2 den 15 juni, er i samme “problem”. Så følger lige med

Forestil dig at en arterie eller en nerve er en streg

Så tegn dets forløb som en streg der forløber i “hakker”. Så hvis den springer over en muskel, så lav en streg der går op, hvis den løber under en muskel, så en streg der går ned.

Det forløb lærer du uden ad. Så laver du en huskeremse til at huske forbogstaverne af hvad “hakket” symboliserer “eg m. pronator teres”.

3 Synes om

Kenhub samt at tegne deres forløb. Hvis ikke du synes Kenhub er godt/vil betale for det, så måske nogle anki-kort - eller blot instruktorpodcasts samt at tegne. Men det er jo enormt individuelt - jeg synes også det var fint at sidde nogle dage og læse i vådsalen og hive præparater frem, selvom vener og nerver især var svære at finde i mange tilfælde.

En kombination af at repetere ofte via Kenhub, Anki, flash cards eller lignende og noget 3D forståelse i tør-/vådsal, podcasts eller youtube videoer.

Held og lykke!

1 Synes om

Nu bliver jeg lidt nysgerrig; hvad er det for en podcast, du henviser til @Sebastian_BP ?? :blush:

På forhånd tak

Håber det er okay jeg svarer, men instruktorerne har lavet små “podcasts”, som er videofremlæggelser af et emne :slight_smile:

Selvfølgelig @valida :blush::blush:
Men hvor finder jeg det? Google har ikke været min ven…

Man kan vist kun se dem hvis man er tilmeldt modulet:/