Vejledning til min ansøgning

Hej alle sammen :slight_smile:

Jeg skriver i øjeblikket min kvote 2 ansøgning. Jeg er overhovedet ikke færdig endnu, har skrevet første del, jeg vil gerne have kritik og råd.
Lige nu studere jeg biomedicin, men i starten af min ansøgning har jeg skrevet at jeg altid har været sikker på at medicin var det rette valg, og det får mig til at tænkte på, at dem der så sidder og læser min ansøgning vil blive forvirret af dette, hvis i forstår.
Mit valg til studere biomedicin (dette skete pga. borbygning på gymnasiet, hvor jeg var helt sikker på det skulle være biomedicin, efter at have gået i skole i 14 år med drømmen om at være læge) fortrød jeg efter at have takket ja til pladsen, og jeg indså hvor meget jeg egentligt brændte for medicin.

Så er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg burde formulere dette? :slight_smile:

Også må i også gerne fortælle mig, om det jeg har markeret med rødt er godt eller skidt?

Hej Rozita,

Tænkte jeg også ville kommentere herinde hvis det kunne hjælpe dig.

Jeg kan mest tale på vegne af hvordan KU kigger på motiverede ansøgninger eftersom de er de eneste jeg personligt har lave en til.

For det første er det desværre ikke velset på KU at folk skifter fra det ene studie til det andet, de vælger som regel folk der har færdiggjort en videregående uddannelse fordi det beviser at folk bliver og færdiggøre studiet.

Omkring det du skrev med rødt så slet det fuldstændig. Det er aldrig en god ide at kritisere andre for at de har valgt medicin pga. deres høje snit, specielt fordi 90% af medicin studerende på KU er kvote 1. Jeg forstår godt hvad du mener med det, og jeg har det sku på samme måde, men det høre ikke til i en ansøgning, ansøgningen skal nemlig handle om dig. Derudover vil jeg også sige at din start ikke er stærk nok. Du skal skrive noget der for dem til at huske dig, og det du skriver der kunne være skrevet af hvem som helst.

Omkring formulering af det studie du er på så er det svært. Jeg ville skrive noget i stil om hvordan studiet har fået dig til at indse og har bekræftet at det er medicin du skal læse.

Husk at reflektere meget i din ansøgning, det lægger de meget vægt på.

Håber det kan hjælpe :slight_smile: Hvis du har andre spørgsmål skal du bare sige til!

Jeg vil også lige kommentere at du ikke kan skrive du er klar til at genneføre en videregående uddannelse når du faktisk dropper ud af din nuværende videregående uddannelse for komme ind på medicin. Det er selvmodsigende og de vil sætte spørgsmåltegn ved det

Jeg takker mange gange! Jeg vil tage dine råd til mig! :smiley:

Hej Rozita

Jeg håber du har overvejet at søge medicin ALLE steder (kvote 1 og 2) og ikke kun KU?
Jeg var i samme situation som dig sidste år, jeg skrev en ansøgning og havde læst biomedicin på SDU ( har færddigtgjort mine 2 semestre). Det var sådan set det eneste jeg kunne skrive som var relevant ,og det er OVERHOVEDET ikke nok, specielt i KU. Sorry to say :blush:
Mit råd til dig er - prøv at skrive din ansøgning færdig, og søg kvote 2 alle steder. Dine muligheder er nok bedre ved SDU med deres multiple choice og MMI. Personligt kom jeg ikke selv videre fra den, men fik snuppet en standbyplads i medicin i AU (med mit snit fra gym der reddet mig på et hængende hår :whistle: B) ) til september som jeg er utrolig glad for!

Hej Esmeralda

Jeg søger alle stedet for at øge mine chancer :slight_smile: Tak fordi du skrev om din oplevelse :smiley: