Valg af fysiologibog på 4. semester AU

Hej,
Er der nogle, der kan fortælle hvad de har gjort ift. valg af fysiologibog på 4. semester på AU? Og om nogle har erfaring med at læse i Berne and Levy i stedet for BB? :slight_smile:

1 Synes om

(Indlæg slettet af forfatteren)

1 Synes om

Ja, der står at Berne and Levy dækker målkravene inden for de fysiologiske aspekter af kurset, men ikke er så detaljeret som BB :slight_smile: Det var mere om nogle havde erfaringer med det ift. selve undervisningen

1 Synes om

Da jeg havde fysiologi på AU i 2013 var Berne&Levy pensumbogen. MEN… alle øvelser og eksamensrelevante beregninger var baseret på Rang&Dale og AU’s egne Biofysik bøger (som var pensum fra året før), B&L eller B&B havde bare ikke de nødvendige formler og konstanter til beregninger.

Det kan dog have sket meget siden dengang…
I dag vil jeg foretrække Boron frem for Berne&Levy.

God læselyst. Fysiologi er det allervigtigste fag på bacheloren til dit senere virke som kliniker, vær omhyggelig :slight_smile:

Kh
Mignon

1 Synes om

Jeg læste I BL tilbage i 2018. Da jeg ikke er vildt stræk i at læse store og tunge bøger, ville jeg aldrig kunne have kommet igennem BB.

Okay, og det fungerede fint for dig med BL? :slight_smile:

Ja, det kan jeg sagtens anbefale uden dårlig samvittighed. Men det er individuelt hvad man kan lide.

1 Synes om