UNITEST 2020 resultat

Hejj, hvad er jeres resultat blevet fra unitest 2020? Det er lige blevet tilgængeligt på optag.sdu.dk

44,67, det er femte gang, jeg er til testen.
Jeg har aldrig fået så lav en score før og kan ikke stoppe med at tude.

Jeg har fået et resultat på 55,67

Hvad er grænsescoren? Er der nogen, der ved noget om det, eller har en idé om, hvad den bliver?

Jeg har fået en score på 72

Endte med 55…
Er personligt skuffet, men håber virklig at jeg kan komme ind.

Jeg ansøgte til klinisk biomekanik og har fået gennemsnit på 10 i gymnasium. men jeg fik 36 i unitest :expressionless: :expressionless: Jeg er mega skuffet, hvad tror i om mine muligheder?

Jeg fik 66.67 - burde den ikke være rimelig sikker ? Det er vel kun testresultater de optager på i år på SDU?

Ved man hvor mange der har taget testen ?

Hvordan ved du hvad andre har scoret ?

Men nej føler mig mig også langt fra sikker - det er møg ubehageligt !

Har fået 66,33. Det er første gang jeg søger så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente.

Jeg fik 69,67. Det er første gang jeg prøvede den, og øvede mig med rigtig mange GAT sæt. Jeg husker jeg havde en rigtig god fornemmelse efter at jeg havde taget den så jeg tænker umiddelbart at det er ret højt :slight_smile:

Jeg fik 52,33. Jeg har dog valgt Statskundskab og ikke medicin i år, og håber det er nok… Der er (forhåbentligt) en del færre ansøgere til Statskundskab i SDU end Medicin, så jeg håber det er rigtig lavt. Men jeg har ingen anelse…

Jeg kom ind med 66,33 :slight_smile:

1 Synes om

Hej Rasmus
Hvad er et GAT sæt?
Og hvor finder man dem?

Tak
Kasper

Hej Kasper
GAT står for “General Achievement Test” og svarer til UNI-testen, bare på Engelsk.

Jeg tog alle disse test (på linket), hvor jeg scorede 42 året før og forbedret mig nok til at kunne komme ind i år, pga. disse tests.

https://www.vcaa.vic.edu.au/assessment/vce-assessment/general-achievement-test/pastGAT/Pages/index.aspx

  • Du skal ikke lave “writing task 1 og 2” de kommer ikke til UNI-testen… så øv dig på en masse af multiple-choice spørgsmålene

  • Anbefaler du tager tid.

Hej Mikkel

Tusind tak for hjælpen, jeg tror både andre og jeg får meget ud af dette.

Tillykke med optaget.

Er det det samme firma som står bag både GAT og UNI-testen?

I multiple-choice spørgsmålene, er det både de kvantitative og de sproglige spørsmål der minder om dem i UNI-testen?

Nu da du har erfaringer med begge, kan du sige noget mere præcist om hvor ens de er, og hvor de adskiller sig?

Endnu en gang tak, jeg tror vi er mange der får noget ud af dine erfaringer.

Mvh
Kasper

I forhold til om det samme firma der laver testene, det jeg ikke sikker på. Dog ved jeg at begge testene er fra Australien, (UNI-testen er lavet af “Australian Council for Educational Research” og GAT er lavet af Victorian Curriculum and Assessment Authority) og de to firmaer - eller hvad det er - nævner hinanden hvis man søger efter begge på google… så mon ikke de har en relation.

UNI-testen og GAT testen minder rigtig meget om hinanden, de siger selv at GAT tester din viden indenfor videnskab, teknologi, matematik og humaniora.

Du kan selv vurdere hvor ens de er, men ikke desto mindre hjælper det dig til at læse hurtigt!

Unitest: https://bachelor.au.dk/fileadmin/user_upload/Da._uniTEST_D_Sample_Questions_2017.pdf

GAT https://www.vcaa.vic.edu.au/Documents/exams/GAT/2016/2016gat-cpr-w.pdf

  • og mange tak! :slight_smile:

Hej Mikkelp
Kan du huske hvor mange rigtige ud af de 70 spørgsmål du fik på de GATsæt du tog?
Bare for at have et ca “mål” at sigte efter… :slight_smile:

Hej Majaa, har desværre ingen idé… beklager.

Man må (såvidt jeg ved) ikke have lommeregner til GAT og heller ikke til UNI test :slight_smile: