Unitest 2019 . Alle må byde ind :-)

Det var også første gang, at jeg var til testen i år. Jeg syntes også, at den var meget svær og tror ikke, at jeg er gået videre :disappointed:
Det beroliger mig dog lidt, at I andre også fandt den sværere end eksemplet.

Jeg kan snart ikke vente længere, med at få det svar!

1 Synes om

Jeg tæller også ned til d.20/6, for lige nu føler jeg at ingen ved noget som helst om noget som helst. Krydser fingre for at det er gået godt for os alle!

1 Synes om

Du skal have Mat A som suppleringskursus

Jeg skulle nok have tilføjet, at jeg søger ind på psykologi og statskundskab, i stedet for medicin - så jeg skal kun bruge Matematik B :slight_smile: Jeg er her bare, fordi det er den bedste måde, at finde info om testen på

Er der andre, som har fået en e-mail fra Århus Uni, hvor der står at man opfylder adgangskravene kun? Eller står der ved jer, at I er i “ kommet i betragtning” (som sidste år)? :slight_smile:

Mange spørgsmål var gengangere fra sidste år. Jeg synes testen var ok - var også kun 2 spørgsmål fra at gå videre sidste år.

I år regner jeg dog med at komme ind på snittet, men føler testen gik godt

Man får først svar på unitest 20. juni så tænker ikke nogen er “kommet i betragtning” endnu.

Jeg har fået mail med info om hvornår resultaterne af testen bliver offentliggjort samt at jeg skal være opmærksom på om jeg har uploadet al relevant på optagelse.dk

Hej
Jeg skal op til unitest i år. Men jeg ved slet ikke hvordan jeg kan forberede mig. Og hvordan spørgesmål ser ud? Er det 150 spørgsmål som man skal sætte kryds? Jeg har også valgt nogle uddannelse fra Absalon så jeg tænker på at hvis det ikke gå så godt med den test, kan resultatet påvirke de andre ansøgninger hos Absalon? Jeg håber på nogen kan svare mine spørsmål.
På forhånd tak

Hej Lailaa
Jeg skal selv til UNItest i år.
Der er 95 multiple choice spørgsmål og du har 2 timer og 30 minutter til dem.
Dit resultat fra testen påvirker ikke dine ansøgninger til Absalon.
Da det er første gang jeg selv tager testen, kan jeg kun trække på den erfaring jeg selv har læst mig til herinde og på div. facebookgrupper.
Men du kan se UNItest eksempler inde på SDU og AU’s hjemmeside.
Derudover kan du læse en masse op til prøven, bøger aviser og debatter mm. for at forbedre din læsehastighed. Du bør også genopfriske dine matematiske færdigheder i forhold til gange, plus, division og procentregning uden lommeregner.
Jeg har også kigget lidt på TSA tests, som er en optagelsesprøve af samme format, bare på engelsk, som de bruger til optagelse på Oxford university :slight_smile:

Tusind tak for info. Maja, har du link til de eksampler? Jeg kan ikke finde dem jeg har kun den fra 2017. :relaxed:

1 Synes om

Hei Maja, Har du mulighet til å legge ved eksemplar fra 2017?