uniTEST 2018 på SDU og AU

Det er svært at vide hvad der venter en, men omvendt skal man også følge dine drømme. Jeg synes at det er sejt at du giver det et skud og prøver at søge ind :slight_smile:

Jeg blev faktisk optaget på KU året inden jeg blev på SDU, men jeg tror generelt at SDU udbyder langt flere kvote-2-pladser end KU så på den baggrund tror jeg at det er mere realistisk at komme ind på SDU.

Der er flere på min årgang på SDU der pendler mellem Sjælland og Odense så det kan man sagtens. Det er selvfølgelig “et ekstra pres” at man ikke bare kan snuppe sin cykel og køre til timer på 10 min, men så vælger nogen at tage det i stiv arm og få det bedste ud af togturene og andre vælger at droppee en masse undervisning og læser selv. Så der er mange muligheder. Der er selvfølgelig også et socialt aspekt i at bo langt væk når de fleste medstuderende bor i Odense, men det virker nu til at gå fint for de pendlere der er på min årgang :slight_smile:

Uanset hvad kan du jo sagtens prøve at snuppe MCQen på SDU og så kan du jo se om det overhovedet er en mulighed at komme ind. MCQen er ret hård og spørgsmålene er svære (det synes jeg i hvert fald). Men man skal trods alt “kun” have lidt over halvdelen rigtige for at være blandt de 300 bedste der går videre til MMI. Det skifter selvfølgelig lidt fra år til år, men jeg tror stadig at det ligger i det leje.