UNI-testen 2020

Hej
Jeg har søgt ind via. kvote 2 på SDU, og jeg har endnu ikke fået svar på min score fra medicin, da de opdaterer min side, men jeg kan se, at min score på de andre uddannelser (andet fakultet), jeg har søgt, er lidt over 50. Jeg ved godt, at man ikke kan sige noget omkring, hvor gode mine muligheder er, da det jo afhænger af, hvad de andre har scoret. Dog kunne jeg godt tænke mig at høre, om hvad I tænker. Er der nogen herinde, der er kommet ind via. kvote 2, og i så fald hvad var jeres score? :slight_smile:

Grænsescoren var sidste år 54

1 Like

Jeg har også søgt ind via. kvote 2 på SDU i år og sidder lidt i samme situation.
Vil dog gerne spørge, hvor du kan se, at din grænsescore er lidt over 50? Hvilket “andet fakultet” taler du om?

1 Like

Mine lavere prioriteter er samfundsvidenskabelige studier, og da jeg opfylder deres fagspecifikke adgangskrav, har jeg fået svar på min UNI-test score derfra. De er i gang med at opdatere min medicin-side, men jeg går ud fra, at det er samme score? Det ved jeg ikke helt, om det er samme score, når det er forskellige studier, men min score ligger på 52,3 der.

Tak for svar, jeg kunne ikke finde det nogen steder på nettet:)

Men opfylder du ikke også fagspecifikke adgangskrav for Medicin? Det er vel en nødvendighed for overhovedet at søge kvote 2, ikke?

Afhængigt af hvilke samfundsvidenskabelige uddannelser, som du har søgt ind på, er jeg bekendt med nogle grænsescore fra sidste år. Jeg ved dog ikke, om man kan sammenligne dem med dette års resultater, da processen er helt anderledes, og alle fagspecifikke tests/MMI er blevet fjernet.

Skal supplere det, så jeg bliver betinget optaget.

Altså jeg håber på at komme ind på medicin, men jeg har bare søgt de forskellige uddannelser, fordi det ikke kan skade. Men ja det er jo anderledes pga. corona, så det er vel den samme score, der gælder for alle uddannelserne, jeg har søgt.

Hvornår blev du informeret om din score til UNI-testen?¨
Sidder nemlig stadig og venter

Tjekkede det i går, jeg ved ikke lige, hvornår de opdaterede det.

1 Like

Ved du hvad grænsescoren til statskundskab var sidste år? :slight_smile:

Hvilken side anvendte du til at se din score?

Jeg er ikke 100% sikker, men så vidst jeg husker lå den på 39 eller i start 40’erne. Der var vidst 13, der blev afvist igennem kvote 2 i 2019. Det var det år, hvor jeg blev optaget, så jeg kan desværre ikke give dig information om årene før. Håber til gengæld, at det gik dig godt! Hvad blev resultatet?

inde på optag.SDU.dk

1 Like

Tusind tak for svaret! Jeg har fået 54,60 i uniTEST, så jeg prøver lidt febrilsk at finde ud af om det er godt eller skidt haha. Men det er jo også en del flere ansøgere i år, så man kan jo nok ikke bruge tallene fra de seneste år til så meget, men det er bare lidt for spændende det hele hehe :slight_smile:

1 Like