Undervisningsassistent - Job

Hej.
Er der nogle studenterundervisere her, der kan give en ide om, hvad der skal til for at blive ansat som studenterunderviser på anatomikurserne på bacheloren? Skal man have specifik erfaring fra basisgrupper, besetemte karakterer, bestemte studiejobs?

Jeg går selv på KU , så der tænkes primært studenterundervisere til SAU-timerne.

På forhånd tak :smile:
I. L.

1 Synes om

Hej,

Havde håbet at nogen fra KU kunne byde ind her, men da det ikke er sket endnu kan jeg fortælle hvordan det er på SDU.
For at undervise på det vi kalder biomedicinsporet (anatomi, fysiologi, biokemi mm.) er dine karakterer fra bacheloren det vigtigste i forbindelse med ansættelse. Du kommer ikke til samtale, men skriver en motiveret ansøgning og vedlægger dit CV samt karakterudskrift. Sidstnævnte vægter tungest når de vælger hvem der skal ansættes.
Jeg aner ikke hvordan det foregår med KU eller for den sags skyld på AU.

Dbh.
KmK

1 Synes om

Jeg går også på KU, men er dog ikke studenterunderviser. Dog ved jeg, at det kræver et 10-tal eller 12-tal i nogle fag, og et 12-tal i andre. Anatomi kurserne er vidst 10 eller 12 mener jeg

1 Synes om

Hej KmK! Tak for dit svar.
Sjovt at se, der er forskel mellem de forskellige fakulteter. På KU bliver man nemlig kaldt ind til en samtale, der omfatter en kort præsentation inden for det valgte fag.

Når der på SDU primært tages udgangspunkt i karktererne, forventes der så gode karakterer i alle bachelorens eksaminer eller blot det fag man vil undervise i?

Mvh.
I. L.

Hej Chris! Tak for svar. Lidt samme spg som til KmK - ved du, om det er nok at have 10/12 i det fag man vil undervise i eller om det skal være gældende for hele bachelorn?

Mvh.
I.L.

Efter min forståelse, er det nok med en topkarakter i det pågældende fag du ønsker at undervise i

Fint, tak for svar :smile:

1 Synes om

Det er ikke “blot” karakterer i det ene fag du skal undervise i der tæller, men dine karakterer generelt på ansøgningstidspunktet hvis du skal undervise i de biomedicinske fag. Man behøver ikke være færdig med bacheloren for at kunne undervise, men skal naturligvis have gennemført de kurser man selv skal undervise i.
På SDU ansættes du ikke kun til at undervise i en bestemt ting. Opnår du ansættese som instruktor i biomedicinske fag (anatomi og fysiologi) kan du både undervise i al anatomi og al fysiologi. Dvs. du i et semester kan undervise i benets anatomi og næste semester kan undervise i nyrernes fysiologi. Som instruktor melder man sig på det man vil undervise i lidt inden semesterstart.

Instruktorer i biokemi er lidt en anden snak og der ansættes man vist under et andet institut. Det kræver også gode karakterer.

Ansættes man som instruktor i færdigheds-laboratoriet er karaktererne ikke det afgørende for ansættelsen. Karakterer vægtes, men slet ikke som det tungeste. Her tæller undervisningserfaring og dine menneskelige kompetencer, og en sådan ansættelse indledes med en egentlig ansættelsessamtale.

Dbh.
KmK