Udlandsophold...kvote 2!

Jeg har netop ansøgt på kvote 2, og ville gerne høre nogle erfarne folks mening om mine chancer i Århus. Jeg blev mat. student 2002, (8,5), har erhvervsarbejde som er knap så relevant, men dog stadig er godkendt. Jeg har læst sygeplejerske t.o.m. 3. semester, har arbejdet som ridelærer frivilligt i 2 år og har gået 4 mdr på Rønde højskole på sygeplejelinien. Pt. arbejder jeg i hjemmeplejen og er fuldtidsansat v. Folkekirkens nødhjælp. Jeg er meget i tvivl om mine chancer for Århus da jeg konstant hører forskellige meninger og vil derfor gerne høre jeres bud. Jeg er endvidere begyndt (lettere modvilligt)at overveje udlandsophold, og hælder mest til London… men har svært ved at overskue hvor jeg skal starte med at lede efter arbejde! Jeg vil derfor meget gerne høre om adresser og hjemmesider fra folk som har været afsted… Det ville være en kæmpe hjælp!
Mvh. allimac…

Hej alimac :slight_smile:

Lad os tælle hvor mange point du kan skrabe sammen med dine kvalifikaioner:

snit 8,5 = 4 point
ehvervsarbejde = 6 point
højskoleophold = 4 point
orgisatorisk arbejde= 2 point
uddannelsesaktivitet = 3 point

du har dermed 19 point og det er rigtig godt for sidste år skulle man have 16 point for at komme til optagelsens sidste fase : nemlig levendsbeskrivelsen.

Du har dermed ikke brug for udlandsophold for du har alle de point du har brug for =)
Det hele afhænger nu af din levendsbeskrivelse. Hvis den er velskrevet og er istand til at gøre indtryk på dem der skal læse den så kan du regne med et plads næste år.

kommer du ikke ind og overvejer du et udlandsophold alligevel så kan du på de tråde finde informationer om arbejde i england: (links i sidste indlæg) :
http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13931
http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13940

Held og lykke =)

Levnedsbeskrivelsen vægter mere end kvalifikationene - hvis du har fuld score på kvalifikationer så er du ligevel langt fra garanteret en plads hvis ikke også din levnedsbeskrivelse scorer højt!

Hvis det nu skulle være at du ikke kommer ind i år, så er det nok en god idè med et udenlandsophold ligevel - for så kan du bruge den erfaring til at “dokumentere” en målrettet erhvervelse af erfaring/kvalifikationer som er relevant mhp optagelse på studiet - dette vil fremhæve dig som en motiveret ansøger. Et udenlandsophold vil også veje tyngre hvis det drejer sig om studierelevante aktiviteter - f.eks arbejd på plejehjem.

Men nu i første omgang får du krydse fingrene for at du er kommet ind i år - held og lykke med det!