Udbetaling af overarbejde?

Jeg vil høre om der er nogen, der har nogle erfaringer med hvilke sygehuse/amter der udbetaler overarbejde?
Når man nu hører til typen, der er ligeglad med hvor man ender og gerne vil give den en ordentlig skalle, så er det sgu nitten at ende et sted, hvor man bliver tvunget til at afspadsere! :shock:

Jeg sidder i Hobro hvor de nu er nødt til at udbetale overarbejde, da vi er for få. men ved ikke om det vil blive ved med at være sådan.

Det varierer fra afdeling til afdeling. Er pt. i Frederiksborg Amt, der økonomisk set hænger i suppedasen med trusler om at blive sat under administration af Indenrigsministeriet. På nogen afdelinger kan ledelsen holde overarbejdet fra døren, andre steder sejler det. Skulle man være så (u)heldig at blive sat til at afspadsere, kan man jo så benytte lejligheden til at tage vagter andetsteds.

Jeg havde kir i Aalborg på urologisk afd. Der kan man optjene MANGE overarbejdstimer pga konstant personalemangel bland YL. MEN MEN MEN, det kan også være surt i hverdagen fordi man “løber for livet” for at kunne følge med - det kan være stressende ad h til.

Timerne udbetales.