Turnusløn randers sygehus

Nogen som ved hvad turnuslæger på randers sygehus ca. tjener om måneden ? Ligger de på overenskomstmæssig løn eller er der rig mulighed for extra arbejde og efterfølgende udbetaling, IKKE afspasering.
Starter nemlig i turnus på stedet om meget kort tid.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om Randers Sygehus specifikt, men jeg er selv på et mindre sygehus, og graden af overarbejde varierer. Nogle amter holder hårdt på, at alt overbejde skal afspadseres, andre udbetaler hver en krone. Jo færre læger, jo større tilbøjelighed til at udbyde/udbetale overarbejde. Såfremt du skal afspadsere evt. overarbejde, kan du jo lede efter ekstravagter på andre sygehuse/afdelinger.

Med almindelig normtid og dertil hørende tillæg, kommer du nok til at tjene 28-30.000kr/måned som turnuslæge. Overtidsarbejde udbetales ca. 1 måned efter endt normperiode. Længden af normperioderne varierer, men er typisk 12-16 uger.

Jeg har været på organkir i Randers i efteråret. Parollen dér var at al overarbejde skulle afspadseres… Desværre!

Hvad menes med afspadseres?

øhh at du ikek får det udbetalt som overarbejde, men i stedet skal holde fri…

Nåh ok, kender ikke det ord (er svensk).

:oops: ahhh det tænkte jeg ikke over :wink:

Sådan må det være med min perfekte dansk (eeeh…) :wink:

Hvordan kan lønnen komme helt op på 28-30.000??? Får man ikke kun 22.000 om måneden i grundløn? Tillæg for weekendarbejde mm. kan vel ikke forløbe sig til 6-8.000?
Overrask mig gerne positivt!!! :lol:

Grundlønnen er 24500 kr/md :slight_smile:

Dette er eklusiv ca. 3000 pr måned der indbetales til pension - ikke sandt…

desværre Frold
grundlønnen er 21500kr/md… dertil kommer så pensions tillæget på 3000 som man får (eller måske mere sandsynligt ikke får) ved pensions alderen!!! men med feriepenge, løse vagter og salg af egne organer kan man vel godt snige lønnen op på de 30000kr/md… de gode steder

@ Cotzand:

Du tager heldigvis fejl.

@ Dem der vil vide det:

FAYL

Alt i behøver gøre er at udfylde et par felter og så kan i se hvad den overenskomstmæssige løn er på forskellige tidspunkter i jeres karriere.

Synes det er svært at forstå den udregning. Grundlønnen for en turnuslæge er 24100.83 om måneden. Pensionen er 3805.52 pr. måned. Skal disse 3805.52 trækkes fra grundlønnen så man har en reel løn til rådighed på 20.300?

Sådan jeg har forstået det skal pensionen IKKE trækkes fra. Så reel løn er 24100+3800 kr.

[quote]
Sådan jeg har forstået det skal pensionen IKKE trækkes fra. Så reel løn er 24100+3800 [/quote]

enig - der har været et par andre tråde om lægeløn der kom vi frem til ovenstående

Har bare tidligere været ansat i Coop Danmark. Havde en pensionsordning på 6% der, 2% trukket fra min løn og indbetalt til pensionskonto mens arbejdsgiveren betalte resten. Men kan jo være det er anderledes i det offentlige.

Pensionen skal lægges til! Men når man sammenligner lønninger, snakker man altid UDEN pension… Det er derfor, den regnes for sig selv.