Turnus-"trækning", hvornår?

Jeg går på 11.semester og er derfor tilmeldt turnus-trækningen i marts/april (ja, nu får man svar senest 3 mdr før man skal i turnus). Jeg har så besluttet at tage et vikariat inden, og nu er spørgsmålet så, om jeg skal meddele sundhedsstyrelsen at jeg bliver forsinket, eller jeg skal vente til jeg har fået mit nummer. For så har jeg jo pludselig et halvt år længere til at planlægge at få flyttet hele familien til Thisted, eller hvor jeg nu er så heldig at komme hen! Hvad siger I med erfaring? Gælder ens nummer til næste runde eller havd sker der, hvis man bliver forsinket?
Hilsen Finemor

Du kan få udsat turnus. Hvis du læser i københavn, er der infomøde om turnustrækning den 6. december fra 15 - 18 i LU. Vel mødt!

Og i øvrigt er der jo ved at være ventetid på turnus ( ihvertfald i de større byer), så det kan jo være du får tid til et lægevikariat uanset hvad…
Af ren nysgerrighed: Hvorfor udsætte turnus pga. et lægevikariat? Er det ikke federe at komme i turnus, hvor der også er arrangeret kurser og videreuddannelse istedet for kun at være journalslave eller lignende i et lægevikariat?

Læser du i Århus er infomødet 5. dec. fra kl. 11-14 i Bartholinauditoriet.

Jeg læser i kbh. og mangler mit VKO ,da jeg holdt barsel de fire uger, så synes ikke rigtigt jeg kan få det til at hænge sammen med 4 uger ekstra presset ind på et forholdvis fyldt 12.semester og samtidig være bare lidt for min datter. Så derfor vikariat inden! Men jeg vil gå til infomøde, og se om jeg kan finde ud af hvad der er mest smart. Tak for jeres svar. Finemor

Arh så forstår jeg. Det burde overhovedet ikke blive noget problem at få udsat turnus så. Hvis du mangler VKO efter forårssemesteret, så kan du heller ikke dimittere og aflægge lægeløfte mm., idet du slet ikke er færdiguddannet. Og dermed kan du slet ikke komme i turnus til sommer, hvilket er en hel legitim grund til at få udsættelse på turnus (uanset om du har trukket nummer eller ej).
Ellers må du jo spørge studievejlederne. Hvis du går på 11. sem nu har du vel også tid til at tage VKO i december?

Vær obs på om du har haft et studierelevant fritidsjob der kan godskrives som VKO. F.eks. arbejde i en speciallæge praksis.

det er mit. 11.semester, men jeg har byttet om på 11. og 10, for at undgå at blive forsinket iforb. med fødsel, så jeg går på 10. nu. Så, nej ingen tid til VKO på dette semester. (Og desværre heller intet arbejde jeg kan få godskrevet)
Tak for svar