Turnus-numre og -fordeling; hvornår?

Jeg har lige kigget lidt rundt på sst.dk (Sundhedsstyrelsens hjemmeside) for at finde ud af hvornår folk får deres turnusnumre og hvornår den endelige fordeling af amter foregår.
I dag er således åbenbart en skæringsdato, nemlig “Fase B – 24. maj 2005. Fordeling af turnuspladser” (fra http://www.sst.dk/Uddannelse/Laeger/Turnus.aspx?lang=da ). Men går man ind under “fase B” (øverst til venstre på siden) kan man læse, at “…Returneres skemaet ikke inden fristens udløb den 8. juni 2005…”

Øhhh…så er det lige jeg tænker - fordeling af turnuspladser burde vel ske efter at fristen for at prioritere er udløbet. :roll: Jeg har meget muligt misforstået noget, men det kunne da være rart at få det opklaret.

Er der nogen her der evt. går på 11./12. sem som kan give svar…? Det er jo altid lidt spændende at se hvordan turnusfordelingen forløber det pågældende halvår… :wink:

Hej Susanne

Jeg ved ikke hvorfor det er formuleret sådan på hjemmesiden. Men det er først i dag de sender numrene ud, d.v.s vi får dem i morgen, og derefter skal vi prioritere amter, hvilket rigtig nok skal være indsendt inden den 8.juni

Ok, så forstår jeg også hvorfor der står at resultaterne først offentliggøres på deres side i uge 24 - det er jo så ugen efter at fristen for at prioritere udløber.
Held og lykke til alle jer kommende turnus-kandidater - må som mange som muligt af jer undgå at havne i tvangsdeponering-til-den-anden-ende-af-landet-situationer…