To suppleringsfag på samme tid

Hejsa

Er der nogle der har erfaring med at supplere flere fag på samme tid? Er optaget på højskole fra januar næste år, så vil gerne nå at få læst både kemi 0-b og mat a op inden. Jeg kan sætte fagene sammen sådan så jeg har mat fra 8-12 og så kemi fra 12-16, over 2,5 måneds tid, men jeg er bange for, at lektiemængden vil blive for voldsom. Jeg er med på, at det vil blive hårdt, men er der nogle der har erfaring med det og kan fortælle noget om, hvorvidt det både fysik og psykisk rent faktisk er muligt?
Håber I kan hjælpe :))

Hej Johan_Jorgensen

Selv om jeg ikke havde gået i skole i DK inden, har jeg på et år taget flg. GSK kurser ved siden af mere end fuldtidsarbejde (fordelt hos flere arbejdsgivere) på samme tid:
Dansk C—>A,
Engelsk C—>B (fjernundervisning),
Matematik C—>A,
Kemi C—>B,
Fysik C—>B

og fik gennemsnit i disse fag på 11.4.

Hvis jeg kunne, så kan du også.

Det var hårdt, ja, men kun 1/3 hårdt som bachelorsemestre på medicinstudiet i Aarhus.

God læselyst!
kh
Mignon

2 Synes om

Hej Johan
Det kan du sagtens - Jeg tog Mat A og Fysik B samtidigt, og begge fag tog jeg online. Fordi det var online var der lidt koordinering mht opgaver og undervisning, men jeg følte mig ikke presset over at have to fag. Du har jo trods alt haft mange flere fag samtidig, da du gik på gymnasiet :slight_smile:

2 Synes om

Jeg ville passe lidt på med at lytte til dem, der siger at det kan du “sagtens”.
Det er muligt ja, men det er hårdt.

Jeg læste selv de to fag på samme tid på ca 4 mdr - der findes et GSK hold i kbh, hvor du kan have både kemi 0-B og mat B-A med undervisning fra 8-14 ca.
Jeg arbejdede deltid ved siden også af godt nok, og havde minimal tid til venner og familie i den periode.

Så jeg vil sige at kortere tid end de der 16 uger bliver presset - så det kommer også an på om du gerne vil have tid til at lave andet end at læse i den periode - det er fint at presse sig selv, men også okay at tage tingene i et tempo, hvor man ikke får stress og brænder ud. :relaxed:

Hej Anped

Jeg er meget interesseret i at høre mere om det sammensatte kemi og matematik-hold, da jeg selv overvejer at starte på det. Har du mulighed for at kontakte mig på enten mail [email protected] eller telefon 21463920 og uddybe lidt nærmere? Særligt ift. mængden af lektier/afleveringer…

Hej!

Jeg læste Mat B-A, fysik C-B og kemi 0-C på samme tid og sommersupplerede derefter kemi C-B. Jeg tog forløbene som online forløb (undtagen Mat B-A), så jeg kun havde fremmøde ved laboratoriekurserne. For mig fungerede det fint. Jeg havde travlt, ja, men med den rette strukturering af tiden fungerede det for mig fint, og endte også med et rigtig fint snit på trods af, at det var på den her måde :blush:

Hej Johan! Hvordan er det gået med at få læst fagene op?

Mvh
Sofie som står i Præcis samme situation som dig.