Tilmeldning til KBU

Jeg har byttet om på 10e og 11e sem og skal nu i feb starte 10e sem. Har dermed 2 sem tilbage og vil starte min KBU om lidt over et år. Det jeg nu undrer hvis nogen kan forklare for mig er:

Hvornår skal jeg melde mig til?

Har jeg ret i at jeg så nu, samtidig med at jeg tilmelder mig 10e sem eksamen, melde mig til at traekke KBUnummer på punkt.ku.dk? Selve valget af KBUplads sker så lige inden starten af 12 sem på basislaege.dk efter hvilket nummer man trukket?

Hvornår skal man melde sig til sundhedsstyrelsen? Jeg syns jeg har laest at men kan traekke nummer og gennem at undlade at melde sig til sundhedsstyrelsen udskyde selve valget med op til 2 år (og stadig ha det samme nummer)?

Er dette nogenlunde rigtig eller er jeg helt vaek? Ville vaere fedt hvis nogen der har styr på det kunne stille det op så man forstår…

MVH / Pete

Du skal melde dig til KBU på punkt.ku.dk i starten af dit næstsidste semester - det vil for dit vedkommende sige på 10. semester, når du har byttet om på 10. og 11. Herefter vil KU give dit navn til Sundhedsstyrelsen, som sender dig en mail, hvorefter du skal tilmelde dig endeligt. Det er den endelige tilmelding til Sundhedsstyrelsen der tæller. Det andet er blot en service, som KU tilbyder…

Du kan vente op til 2 år med at melde dig til KBU - Såvidt jeg husker, så bliver Sundhedsstyrelsen ved med at sende dig mails hvert semester, hvis de først har fået dit navn fra Universitetet, men det må du hellere lige kontrollere…

Når fordelingen sker, får du tilsendt en mail med lodtrækningsnummer og et tidspunkt, hvor du kan vælge forløb på basislaege.dk - se iøvrigt mere infor der og på http://www.sst.dk.

  • Mikkel

Mange tak Mikkel, lige hvad jeg ville vide!!