Tillæg i julen

Hej Kollega’er.

Jeg er nystartet turnuslæge, og er så heldig, at have fået dagvagten 24. og 25. december :frowning: Til gengæld har jeg fri herefter til 2. januar :lol:

Jeg har kigget lidt i overenskomsten, og så vidt jeg kan læse mig frem til, udløses der kun det sædvanlige lille holddriftstillæg på 51,09 kr i timen. Kan det virkelig være rigtigt, at det er alt hvad man får ? Synes jeg godt nok er fedtet! :evil:

Er det ikke bare der du skal være glad for dine høje grundløn … eller ?

I år falder den 24/12 på en mandag og er således i overenskomstmæssig forstand en ganske almindelig hverdag. Du får ikke noget tillæg for at have dagvagten d. 24/12 af selvsamme årsag. :cry:

Fra klokken 20-24 den 24/12 er der lille tillæg, herefter (fra 25/12 00:00 til 08:00) er der stort holddriftsstillæg. Den 25/12 mellem 08:00 og 20:00 er der lille holddriftstillæg fordi den 25/12 er en helligdag.

Du skal nok bare være glad for at du har fået et let program for jul/nytår og så ellers bruge din kræfter konstruktivt på at råbe op om lægelønningerne mens der er valgkamp så vi kan få et par løfter eller to for en ussel stemme. :roll:

God fornøjelse med din turnus i øvrigt.