Til vinterstartere på SDU

Smukkesally --> Nej tror ikke at vi har fået af vide at vi får en bogliste, det er nok bare noget vi er gået ud fra. :slight_smile:

Hmmmnu I kommer jo på en anden studieordning end jeg går på´, så jeg ved ikke med sikkerhed om det også gælder for jer :wink:
Jeg har aldrig set en decideret bogliste, fordi underviserne ikke har måtte anbefale nogen bestemt lærebog ( at nogle så gør det er en anden sag :wink: ). Baggrunden for dette er at de studerende selv s´skal kunne vælge hvilken bog de vil læse efter. Normalt er det dog sådan at underviserne opgiver nogle bøger som pensumdækkende og fortæller lidt om de forskellige bøger og så kan man selv derudfra vælge.

Min svigerinde går på første semester på SDU nu som sommerstarter, og de fik udleveret en studieguide med læringsmål til hver lektion samt forelæsninger - og der var også en bogliste heriblandt, så forstår ikke hvorfor vi ikke har fået en lignende guide… :?:
Der må jo være nogle bøger som underviserne underviser ud fra og synes er bedre end andre…

Det er ikke bare dig!! Jeg syntes den beskriver en masse ting man kan finde i mapperne osv., og når man så går derind så er der bare tomt…Men det kommer nok hen ad vejen.

Jeg overvejer snart at ringe til SDU angående boglisten…er bare bange for at få fat på en eller anden stresset sekretær der evt. er irriteret over at vi er utålmodige!!! Der er selvfølgelig også en bog butik på SDU…men når man kan få det billigere i tyskland…og så er det da heller ikke sikkert at de har nok på lager til alle de nye studerende.

Saraspons --> Tror roligt du kan ringe til dem.

Jeg ringede en del til kontoret i sommers, da der var en masse der ikke var kommet med posten, og de var stille og rolige og rare at snakke med. :slight_smile:

Hey,

Nå, det er godt at høre!

Pinligt nok har først lagt mærke til nu at der er 2 sider med indlæg her :wink: Så har først lige set alt det der står omkring at vi muligvis ikke får en bogliste.

Men ja, jeg prøver at ringe i morgen, så vi kan få løst mysteriet!

Saraspons --> Lyder rigtigt godt.

Skriver du lige om hvad du finder ud af herinde?

Tillykke til jer alle med optagelsen og studiestart…
Det skal nok blive sjovt.
Før I kører frolds server helt i sænk med indlæg om boglisten, vil jeg lige sige, at hvis det er blot en anelse som i København, så er der INGEN grund til at købe bøgerne FØR studiestart. De første to uger går alligevel med alt mulig introduktion og INFORMATION (blandt andet om bogkøb), so hold your horses!
:slight_smile:

ja bare Roligt !

Der kommer nogle søde og rare faglige tutore og sørger for at i bliver gejtet i gennem bog junglen! Denne blanding af div. mere eller mindre okulde religiøse retninger, der findes for de forskellige lægerbøger! (Svæger personlig til pixi bøger)

Men glæder mig til at se jer alle på næste torsdag! Til den mere sociale del af intruduktionen :lol: (Den vigtiske del af studie intruduktionen)

MVH Steffen

[quote=“seaag08”:2wbz8jft]Min svigerinde går på første semester på SDU nu som sommerstarter, og de fik udleveret en studieguide med læringsmål til hver lektion samt forelæsninger - og der var også en bogliste heriblandt, så forstår ikke hvorfor vi ikke har fået en lignende guide… :?:
Der må jo være nogle bøger som underviserne underviser ud fra og synes er bedre end andre…[/quote]

Jeg startede også i sommers, og studyguiden med læringsmål, samt tilhørende bogliste var først at finde på e-learn i weekenden inden den rigtige skolestart - altså under vores intro/drukdage. Den første rigtige skoledag havde vores faglige tutor boglisten med, og tog os med ned i boghandelen, så der er ingen grund til bekymring :wink:
Udover det, er jeg ret sikker på at det er de samme forelæsere I skal have og dermed de samme anbefalinger til bøgerne, men jeg forstår godt at I ikke vil investere i dem inden I er helt sikre.
God start til jer allesammen - og GLÆD jer :slight_smile:

Hej Alle. Er selv kommet på hold G / G1. Jeg tror vi er kommet på samme hold Seaag08, hvis Sebastian P. Aagaard er dig. Er der ellers nogle, der har fået æren af at møde i kejserens foretrukne farve purpur. :shock: :shock: :shock: Har og kan simpelthen ikke finde den farve i tøjbutikkerne. Personalet får sig da også et lille smil på, når man sprørg, og svarer pænt at den farve findes ikke i tøjbranchen. Det eneste de har er rosarød og violet i forskellige nuancer. Er der også nogle, der har stusset over de to forskellige opgivne mødetidspunkter første dag. I rushæftet står der 9:30 og i velkomstsedlen 10:00… hmm??
Glæder mig til at se jer alle.
MvH Rasmus

Ja, okey - Så tror jeg at jeg dropper at ringe!

Det lyder rimelig meget som om vi nok skal få det at vide når tiden er inde :wink:

Jeg har endnu ikke fået at vide hvilket hold jeg starter på. Har dog fået de meste af al informationen ang. studieintroduktion og rustur osv…

Hvornår fik i besked ang holdsætning?

Jeg har, så vidt jeg husker, fået den store ære af at møde op i gul :smiley:

Holdlisterne ligger på http://www.student.sdu.dk :arrow: student-selvbetjening :arrow: undervisning :arrow: vis til- og afmelding :arrow: forårssemesteret 2008 :arrow: se detalkeside :arrow: og så kom holdlisten frem :slight_smile:

Men gult tøj kan man da finde i tøjbutikker, hvis man gider bruge penge på det!

Hej Rasmus!
Det har du fuldstændig ret i! Vi er på samme hold, G1 vist nok… Det skal nok blive hyggeligt! :smiley:
Glæder mig til, at møde jer alle! :mrgreen:

Til Rasmus!!

Der står i papirene at vi skal møde kl.10 og i rushæftet står der at dørene åbner 9:30, men velkomsttalen går først i gang kl.10:00 ! Så det er sådan set det samme de skriver :wink:

Hej piger og drenge…

Under en studyguide for modul 1 for foråret 2008 fandt jeg at vi skal bruge følgende bøger:

Lærebøger
I dette modul skal du bruge følgende bøger:
• Alberts et al. Garland Science 2003, Essential Cell Biology, 2. Edition (ca.
575 kr.)
• Blaustein et al. Elsevier Mosby 2004, Cellular Physiology (ca. 350 kr.)
• Kirk U. Førstehjælp. Dansk Røde Kors (ca. 120 kr.)
• Documenta Physiologica (ca. 50 kr.), som også skal anvendes på resten af
studiet
Bøgerne kan købes i Studenterboghandlen på Campus eller i FADL’s boghandel i
Klinikbygningen i Odense Universitetshospital.

Ja det skulle vist være meget korrekt - det er fuldkommen de samme bøger som de benyttede til modul 1 hos sommerstarterne sept. 07 :doc:
Men dejligt, at vide at jeg har købt de rigtige bøger :smiley:
Ps: Essentiel Cell Biology er en rigtig god bog, hvor de virkelig prøver, at gøre det så nemt som muligt for såkaldte “freshmen” (os) indenfor medicin :stuck_out_tongue:
GLÆD JER!

Er jeg den eneste her, der er på flere hold? Kan se jeg både er på hold D, D2 og F afhængigt af fagene…
Rart med en bogliste, men venter nu med at købe indtil studiestart :wink:

Harj
Jeg er lige flyttet til odense og glæder mig også hel vildt.
Jeg er også lidt rundt på gulvet over de forskellige hold jeg står på.
Obs husk at gå ind på e-learn under “mødestedet” og skriv lidt om jer selv.

jeg leder i øjeblikket efter gult tøj :frowning: æv æv… umuligt at finde.

Ses snart :slight_smile:
Dea