Tidlig studiestart pga. Corona

Hej! (: Jeg er netop blevet optaget på medicinstudiet med sommerstart (ved AU).
På deres hjemmeside har der i lang tid stået at studiestarten ville ligge d. 26 August (sikkert med forbehold for ændringer, men alligevel…) - derfor bestilte vi ferie med Afrejse d. 15 august og en uge frem.
Nu kan jeg så se at studiestarten er rykket til d. 19 August.
Jeg har egentlig droppet ferien, og fundet en der vil tage min plads.
MEN jeg har arbejdet fuldtid hele sommerferien, og den uges ferie ville have været min eneste reelle ferie i år - flere siger at jeg bare skal tage afsted, men jeg er bange for at komme bagud ift. det sociale. Jeg ved ikke om min frygt er ubegrundet? Der er jo stadig flere introdage når jeg kommer tilbage fra ferie.
Men er det dumt overhovedet at overveje at tage afsted, jeg har trods alt glædet mig til at starte på dette studie i flere år nu.
Jeg kommer til at gå glip af 2 intro dage som det ser ud lige nu. (hvis jeg tager afsted)

Ville i være blevet hjemme eller være taget afsted?

Personligt var jeg blevet hjemme, men det er også fordi jeg selv gik glip af de første dage og det fortrød jeg hurtigt. Dog kom jeg efter det og efter nogle uger kunne jeg slet ikke mærke jeg havde misset de første dage socialt.

Står der direkte at de har rykket studiestart? - det er nemlig normalt at 1. semester starter nogle dage inden studiestart for resten af de gamle studerende :slight_smile:

Ja okay, min første indskydelse var også at blive hjemme! Men så blev jeg i tvivl om det var det værd, for har virkelig også glædet mig til den ferie.
Jeg tror det er rykket pga. Corona, har ikke hørt om nogle universitetsstuderende der starter så tidligt som d. 19 august ellers - men måske det hele tiden har været sådan :woman_shrugging: :sweat_smile:

Tror jeg var taget på den ferie. Det er kun to dage du misser, og det er i forvejen så anderledes i år pga corona, at meget af det alligevel nok bliver virtuelt :thinking: