Telefonsvindel - advarsel

Det er jo ikke lige et medicinsk emne dette, men måske noget der hurtigt kan afficere SUen… :bash:

De sidste dage har jeg modtaget flere opringninger fra et nigeriansk telefonnummer (og vi ved jo alle hvad det betyder; svindelforsøg), dvs min mobil ringer aldri - det kommer kun meldig om at jeg har fået en ny besked i mobilsvar (hvordan er det lige de gør det?). Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad der bliver sagt i beskeden (ikke liiiige skoleengelsk…), bortset fra at mit navn bliver nævnt og at jeg gentagne ganger bliver bedt om at ringe vedkommende op igen så hurtigt som muligt.

Nu er det jo umiddelbart ret fristende at ringe tilbage og bede dem for f… holde op med at ringe til alle døgnets tider, men det skal man altså lade være med; i flg politiet er dette en kendt svindelform hvor det oplyste telefonnummer man skal ringe til er et nigeriansk servicetelefonnummer som koster omkring 4-6 euro i [u]sekundet/u - det kan altså ret hurtigt blive en kostbar affære…

Så til advarsel for alle; skulle flere modtage disse mobilsvarbeskedene, så ring for al del ikke op igen! Forhåbentligvis holder de snart op med at ringe :evil:

De ringer bare direkte til din telefonsvarer. Nogle telefonselskaber (i hvert fald TDC) giver telefonsvareren et unik telefonnr, som man kan ringe direkte til.
En bekendt har oplevet det samme. Her havde telefonsvarerens telefonnummer tidligere tilhørt mobilnummeret hos eller anden form for social medabrejder, så alverdens skæve eksistenser ringer til hans svarer døgnet rundt og indtaler obskure beskeder.