Tage Uni-test uden at starte på uddannelsen

I må undskylde hvis dette er lidt af et dumt spørgsmål :D. Jeg er selv i 3g i øjeblikket, og har som mål at søge ind på medicinstudiet næste år, da jeg mangler lidt supplering. Ved I om det er muligt at tage Uni-testen i år, selvom jeg selvfølgelig ikke kan komme ind på uddannelsen? Jeg ved ikke om det er formuleret godt nok…

Det kan du ikke. Det kræver en gymnasiel uddannelse at søge om optagelse, og dem som ikke opfylder kravene sorteres fra før invitationerne sendes ud. Desværre. Men du napper den bestemt næste år :ok_hand:t4:

Hvis du regner med at søge ind på SDU kan du godt tage testen da testen er universel for alle uddannelser(med undtagelse af journalistik), så selvom du mangler noget supplering for at kunne søge ind på medicin, så kan du godt søge ind på f.eks. Erhvervsøkonomi på kvote 2, og så tage testen der, og så kan du bare takke nej til din studieplads hvis du får en, jeg håber det gav mening😊

ah ja, det kan jeg godt se, det giver mening, tak :slight_smile:

Åh ja havde ikke set at du var 3.g’er nu, læste det som at du blev færdig næste år. Så kan du godt :raised_hands:t4: