Sygepleje stud. med drøm om skift til medicin studiet

Hejsa!
Jeg er sygeplejestuderende på 3.semester, men har igennem mine praktikker og mit job som afløser/vikar på neurologisk afdeling fundet ud af at det i virkeligheden er medicin jeg brænder for.
Jeg har en HTX som baggrund, men ikke verdens mest imponerende karaktersnit så er derfor nødt til at søge kvote 2.
jeg har lavet en masse research ift. at skifte studie, men jeg synes jeg søger med lys og lygter efter andre sygeplejersker der har taget samme vej ind i medicin men uden held.
jeg har nemlig en million spørgsmål som jeg stadig gerne vil have besvaret, både af tidligere sygeplejersker/sygepleje studerende men også generelle spørgsmål til bla. kvote 2 og UNItesten.
håber der er nogle derude der måske kan være behjælpelige :slight_smile:

Hej Julie, jeg er på 3. sem ligesom dig og jeg vil også ind på medicin studiet. Jeg har som dig mange spørgsmål…

Jeg har været rundt og spørge mine venner der læser medicin og kollegaer, de siger tag AAU eller SDU, jeg skal supplere mine b fag så jeg kan få mat a og kemi b samt fysik, men det kommer.
Jeg planlægger dog at færdiggøre dette studie og herefter søge ind, det passer perfekt med jeg er færdig til vinter og kan derfra næsten allerede søge kvote 2 så derefter inddrage min Bachelor, jeg ved AAU ligger vægt på relevant uddannelse/erfaring, nemlig derfor.

Jeg har bare tænkt det økonomisk igennem, SPV + Sygepleje vikar arbejde og når man allerede er over halvdelen af studiet men ja ville nok ikke færdiggøre hvis jeg var på 1. semester

Hej :slight_smile:

Jeg forstår fuldstændig, hvor du kommer fra. Jeg læste til sygeplejerske først og afsluttede det første år. Men ud fra praktik fandt jeg også ud af, at det var lægegerningen, jeg brændte for. Nu læser jeg medicin og skal til at på 3. Semester. Jeg kom ind via kvote 1, så jeg kan desværre ikke hjælpe med kvote 2.