Svar på optagelse AU

Hej!
Jeg var til kvote 2 optagelse i Århus. Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvornår man får af vide om man er kommet ind? Mindes at have læst noget med at man får resultatet d. 20., men kan ikke finde det igen.

Det er d. 20 juni :relaxed:

Perfekt! Ved du så også hvor man ser det henne? Om man får en mail el. lign.

Jeg er ret sikker på at det er på STADS selvbetjeningen - men jeg kan ikke komme ind :confused:

Der står man får endeligt svar d. 28 juli? Men der står også noget med grænsescore allerede nu? Nogle fra tidligere år, der har erfaring med det? Kan grænsescoren stige eller kan man se sig “uofficielt” optaget, hvis man er over den score?

Jeg har også fået svar, og der står denne besked:

Du er således i betragtning til en studieplads på bacheloruddannelsen i Medicin ved Aarhus Universitet, men dette er dog ikke ensbetydende med, at du er garanteret en studieplads. Du vil lørdag d. 28. juli 2018 få besked om en eventuelt tilbudt studieplads.

Er ikke helt sikker på hvordan det skal forstås. Er det fordi grænsescoren er sat, så der er flere der har fået over, end der egentlig er plads til? Og i så fald, hvordan fordeles pladserne - er det efter flest point?

Ja, forstår det heller ikke rigtigt.

nogen der har ringet og hørt dem der sidder i studievejledningen? måske de kunne vide noget om det, tænker jeg umiddelbart …

Jeg har skrevet en mail til dem, men jeg fik et autosvar tilbage, hvor der står, at der kan gå op til 7 hverdage før de svarer.

Wow 7 dage er ret meget … Jeg prøver at ringe til dem i morgen omkring det. Kunne være rart at vide hvad man kan forvente :slight_smile:

Det lyder som en god ide! Jeg skal nok skrive her, hvis jeg får svar på min mail inden i morgen :slight_smile:

Tak, og i lige måde selvfølgelig :))

Er der nogen der ved om man er sikker på at komme ind, hvis man har fået et resultat, der er over grænseværdien?

Det er det jeg ringer og spørger om i morgen Sisbek :slight_smile:

Åh ja, tak. Tålmodighed er en dyd… åbenbart :stuck_out_tongue:

Jeg kan ikke logge ind på STADS i øjeblikket, er der nogen der vil skrive hvad grænsescoren er blevet? :slight_smile:

Ja grænsescoren er 56 :slight_smile:

Det lyder da mærkeligt, var det ikke den samme score til MMI på SDU? Og der inviterer de jo omkring 350 mennesker hvorimod der kun er omkring 95 studiepladser på AU…
Så grænsescoren må da rykke sig en del opad?

En anden tråd herinde nævnte at grænsescoren til MMI på SDU var 31

Jeg går ud fra at de 31 point er grænsescoren efter MMI, altså at dem der scorede 31 og derover til MMI er garanteret en studieplads på SDU :slight_smile:
Men for at gå videre fra MCQ til MMI skulle man vist have 56 point.