Sværhedsgrad af moduler på SDU

Hej @Mediciner22 og velkommen til studmed.dk :blush:

Stort tillykke med optaget på studiet :clap: Glæd dig - det er et super spændende studie du er kommet ind!

Flot at du allerede så småt er begyndt at bladre i bøgerne. Det er ikke let at læse på forhånd og slet ikke når man ikke engang er startet på studiet. Derfor anbefaler de fleste også at man ikke kigger alt for meget i bøgerne inden studiestart og i hvert fald slet ikke lader sig frustrere hvis der er noget man ikke forstår. Bøgerne er ofte (meget) omfattende og studiet kræver ikke at man kan alt der står. Så tag du det bare helt roligt :relieved:
Det jeg har skrevet med instruktorens kække bemærkning skal overhovedet ikke give dig bekymringer. Det den instruktor sagde var meget upædagogisk og simpelthen forkert for der er masser af studerende der har synes modul 1 var udfordrende og stadig er kommet igennem hele studiet og nu er læger. Jeg nævnte instruktoren som et eksempel på hvad man ikke skal sige og for at sige at modulernes sværhedsgrad bør vurderes individuelt. Fx. kan du se at Off i første post i denne tråd skriver at Modul 3 er nemt og det er jo godt for dem der synes det, men det var bestemt ikke min opfattelse. Jeg er heller ikke en ørn til kemi. Til gengæld synes jeg ikke modul 5 var så slemt som mange synes fordi jeg er god til fysik. Og sådan er vi jo alle forskellige, men med arbejde kommer man langt - også med de ting man synes er svært.

Man får rigtig god faglig intro til al den basalviden man har brug for. Modul 1 lader ikke folk i stikken og underviserne ved godt at I lige er startet. Så tag det bare helt roligt, glæd dig til din studietid og nyd at du er optaget på et af de mest søgte studier i landet :partying_face:
Se i øvrigt denne tråd for beskrivelse af de 12 moduler på bacheloren på SDU.
God fornøjelse og skriv endelig igen hvis du kommer på flere spørgsmål.

Dbh.
KmK

1 Synes om