Suppleringsbog til Devlin?

Hey!

Går på 1. sem, SDU og skal til at have Biokemi her efter påske. Synes Devlin’s bog virker noget uoverkommelig og ville lige høre om der er nogen der har et godt forslag til en man kan supplere med??? Meget gerne en dansk bog.
Tak for hjælpen…

kigget her?

http://www.studmed.dk/viewforum.php?f=1110

Derud over er der: Lecture Notes serien og jeg mener også der er en serie der hedder noget med Flexi - men der må lige være en anden der hjælpe… de har lavet til fysiologi, ja you name it…Sådan nogle små populære håndbøger

Tak. Jeg havde også chekket det link før, men ville høre om der var nogen der ville anbefale en bog frem for en anden…

hej Linn
Hvis jeg var dig ville jeg købe “Instant Notes In Biochemistry”
http://www.boghandel.sdu.dk/detail.php? … ref=pensum
Har ikke brugt den til Biokemi, men til Mol B og Mol C er den absolut anbefalelsværdig, og ud fra emneoversigten ser det ud til at i hvert fald noget af biokemi dækkes af denne bog, og så er den ikke ret dyr.

En anden bog er Biochemistry af Stryer, som er suveræn i forhold til Devlin på langt de fleste punkter, dog er den noget dyrere, og går noget mere i dybden end instant notes…

Jeg ville klart anbefale “Medical Biochemistry” af J. Baynes. Den daekker pensum, og er langt mere forstaaeligt skrevet en Devlin. Personligt mener jeg at Devlin er den stoerste paedagogiske katastrofe i verdens historien. Den er usammenhaengende, og i mange af kapitlerne forudsatter forfatterne at man har laest og forstaaet de naeste syv kapitler, hvilket man jo selvfoelig ikke har. Hold dig langt vaek fra den bog.
Desuden er der jo ogsaa den danske biokemi bog fra FADL, jeg har ikke laest efter den. Men jeg har hoert den skulle vaere god. Eneste minus er at der er et par enkelte af SDU maalsaetningerne den ikke daekker.

Nu slog det mig hvad serien hedder efter jeg så en anden post:

Det er “Color Atlas Of”- serien eller Thieme flexibook serien - du kender den sikkert godt. Du kan se et billede af den nedenfor.