Supplering fysik, kemi, biologi

Hej alle,

Jeg vil gerne søge ind ind på medicin, men jeg mangler nogle fag fra min stx. Fra min stx har jeg:

  • Fysik C
  • Biologi C
  • Matematik A

Skal derfor læse Kemi 0-B og Fysik C-B - alternativt Biologi 0-A, men det virker umiddelbart umuligt at finde et sted, hvor det er en mulighed? Biologi ville ellers være spændende at læse sammen med kemi.

Kan se, at man på KU skal have afsluttet alt supplering inden d. 5 juli, hvorimod man på resten af landets universiteter skal have det afsluttet inden første skoledag.

Vil rigtig søge ind på KU, og føler jeg har ledt hele nettet rundt 100 gange for at finde en måde, at få enderne til at mødes på. Det virker bare umuligt at få det hele afslutte inden d. 5 juli.

Vil derfor høre, om der sidder nogle derude, der har fundet en måde, hvorpå det hele kan gå op? I ved - den smarte løsning som du selv, havde overset?

Hvis alt kikser, og jeg ikke kan få det afsluttet inden d. 5, har jeg fundet en plan B med med suppleringen, som gør, at jeg kan søge ind de andre steder undtagen KU (som er dét jeg helst vil).

Hilsen
lk

Hej IK,
Hvis du rigtig gerne vil starte på KU i år for at læse medicin, så undersøg, om du kan nå at supplere kemi 0-B og fysik C-B på KVUC. Det er “kun” 3 niveauer, og der er studiestart 1. feb. Her vil dit skema være kl. 8-15.30 i en 3-måneders periode (du kan finde fagene og tidspunkter inde på KVUCs hjemmeside → tilmeding → GS → GSK → søg optagelse).

Det bliver nok lidt svært at nå at læse biologi C-A inden sommer samtidig med Kemi C-B, da A-niveaufag kræver maaange timer. Du kan eventuelt vente med at søge ind til sommer 2023, men jeg fornemmer, at du gerne vil igang her til sommer.

Så jeg vil anbefale at give KVUC’s studievejledning et kald snarest muligt, og så håber jeg, at Plan A lykkes for dig :smiling_face_with_three_hearts:.

Tak for svaret😍

Det har jeg desværre allerede undersøgt. Der er et kemi hold 1 februar (som jeg er tilmeldt), men der er ikke ledige fysik hold, som ikke vil skabe skemakonflikt. Desværre :pensive:

Kan fysik eventuelt tages online?
Og har du talt med studievejlederne? Ellers kan du måske komme på et andet kemihold, hvis der er plads.
Der er nemlig et kemihold (0-B), som kan tges sammen med fysik C-B. Jeg har vedhæftet et billede af holdene.
Ellers er der ikke så meget andet at gøre, for alt skal være færdiggjort inden 5. juli.

1 Synes om