Supplerende fag

Hej

Jeg ville lige høre, hvilket/hvilke fag I ville foreslå, man supplerede sin studentereksamen med, hvis man mangler et fag for at kunne få SU og ønsker at studere medicin.

Mvh
Rasmus

kemi/biokemi
fysik
biologi
psykologi
engelsk
latin

Du vil nok få mest gavn af kemi eller fysik. Latin må nok være den sidste udvej for det vil, efter min mening, være spild af tid…

Hehe… Jeg havde nu heller ikke valgt latin.
Men samfundsfag kunne måske også være relevant (eller i det mindste mere spændende), hvis du mangler et fag?

Jeg kan ik helt se hvordan samfundsfag er relevant… selvfølgelig er det godt at vide noget i den retning… men som sådan er det ikke noget der er særlig relevant for studiet.
Som sagt er kemi/biokemi og fysik det vigtigste… det er fag man skal have på studiet.
Engelsk er relevant i forhold til at der er så meget engelsk stof. Dog er engelsk-undervisningen jo ikke rettet specielt herimod, men alligevel er det en god måde at holde sproget ved lige.
Psykologi er også et fag man skal have på studiet. Ud over det, er det jo altid godt at have lidt indblik i psykologien, når man skal arbejde med mennesker (det er måske her at samfundsfag kunne være relevant nok også).
Mht. latin. Jeg har selv haft latin, og nej, man får ikke decideret meget ud af det, andet end at endelser mv. “føles mere naturlige” efter et kursus i latin.
Jeg har også taget et betalt medicinsk latin kursus… meget lærerigt…

[color=darkred]Hvor er det muligt at tage et betalt kursus i medicinsk latin?[/color]