Studietvivl og alternative karrieremuligheder

Jeg læser medicin på KU, er på 5.semester, men jeg overvejer stærkt at droppe studiet. Jeg ved ikke om nogen kan hjælpe mig med forslag eller gode råd. Jeg vil virkelig gerne læse datalogi, men jeg tænker på at blive færdig i stedet for at droppe ud for en sikkerhedsskyld, MEN er bange for at blive in case jeg absolut skal tage nattevagter eller skal arbejde deltid. Det jeg håber på at kunne arbejde deltid eller som vikar, når jeg studerer datalogi. Er der nogen der ved hvilke muligheder der er efter endt studie? Om man kan undgå turnus ved at tage en alternativ karrierevej?

Tak på forhånd

1 Synes om

Der er jo et kæmpe spring mellem datalogi og medicin.
Nattevagter og suboptimale forholde kan og er ofte meget normalt så det skal du være obs på allerede nu. Når det er sagt, så ville det ikke være så nemt, at læse datalogi ved siden af.

Det bliver muligvis svært, however intet er umuligt med hårdt arbejde, så hvis du rigtig gerne vil have begge uddannelser vil jeg sige go for it, men hvis du har det okay med det skal du nok også overveje, at det kan tage tid for dig at studere Datalogi efter endt medicinstudie, da der så vidt jeg ved er en regel (begrænsning af dobbeltuddannelse), der gør, at man skal vente 6 år mener jeg efter endt uddannelse før man kan tage en ny :/// However jeg tror på dig, og tror sagtens på det er muligt hvis du ønsker det, så synes bare du skal researche løs og spørge dit netværk og studievejledning til råds og så ellers bare gøre hvad hjertet lyster :))))))

Hvis du gerne vil læse datalogi, så skal du selvfølgelig stoppe på medicinstudie for at søge ind på datalogi. Eller måske søge ind først og stoppe derefter. Der er mange andre spændende studier ud over medicin.

Du kan ikke undgå turnus, hvis du vil gøre klassisk lægekarriere. Alternativer er forskning eller lægemiddelindustri.