Studieteknik AU

Hej,

Jeg er lige begyndt på AU, og jeg finder det meget svært at læse hvad svare til omkring 90-130 siders pensum om ugen + at deltage i holdundervisninger flere gange om ugen og nå at være forberedt hver gang.
Lige pt har vi Medicinsk Filosofi og Videnskabsteori samt Mikroskopisk Anatomi, hvoraf førstnævnte er mest læsetung. Vi er lige kommet igang, så jeg har ikke fundet min studieteknik endnu, og jeg tænker lidt på, om jeg måske kunne få nogle råd, af de mere garvede? Måske nogle der har gået på AU og kan smide lidt erfaring af sig?
Jeg har svært ved at forstå, om det er meningen at jeg skal nå at læse alt pensum (og tage noter til alt) som jeg gør nu, om jeg blot skal overstrege i bøgerne, om det er mig der er for langsom til at læse, eller hvordan jeg kan blive mest effektiv. Jeg kører ret hurtigt død i at læse i mere end nogle timer ad gangen, så jeg tror virkelig jeg har brug for input til hvordan jeg skal håndtere at være ny i uni-livet.

Alle gode råd modtages med største værdsættelse :slight_smile:

Slides er mere vigtige end pensum i de fleste tilfælde (når det kommer til eksamensspørgsmål). Hvis du ikke føler du kan nå at læse pensum, så prøv at fokusere mest på slides.

Vi har temadag imorgen om studiekompetencer, det kunne du evt. vælge at komme til, der ligger en folder inde på vores semestergruppe på facebook. Der bliver snakket om de ting du nævner

1 Synes om