Studiestartsprøve AAU

Hej.
Inde på AAU kan jeg se at der står ved “indholdet” på studiestartprøven, at prøven indebærer matematik. Gælder det alle bacheloruddannelser eller kun specifikke matematik relaterede uddannelser?
Er der desuden nogen fra AAU der kan give nogle eksempler på de spørgsmål der blev spurgt i prøven.
Normalt ville jeg ikke være så nervøs over studiestartsprøven, men kan se at der står at hvis man dumper reeksamen, ryger man ud af uddannelsen allerede i oktober, og det gjorde mig lidt bange må jeg indrømme. Især fordi jeg skal flytte så langt.
Jeg har allerede fået svar fra en studerende der tog prøven sidste år, men ville lige høre andres meninger.

1 Synes om

Jeg vil også høre lidt om den på AU, hvis nogen ved lidt om den :smile:

Det er virkelig dårligt formuleret ibde på hjemlesiderne. Men MedIS og Medicin skal IKKE til studiestartsprøven :clinking_glasses:

2 Synes om

Er det en ny regel eller har medis og medicin bare aldrig taget prøven?
Jeg har nemlig snakket med en anden studerende som siger, at han tidligere har taget prøven. Han fortalte mig, at prøven var super nem og at der ikke skal meget til for at bestå.
Derfor ville jeg lige høre andres mening om prøven.

Har lige været inde og tjekke min skema og kan se at der står “studiestartsprøve” inde på d.6.sep. ???

1 Synes om

Jeg tror nærmest det er omvendt. At det er nyt at vi også skal tage den (?) Men er ikke helt sikker. Jeg har hørt prøven skulle være nem. Så længe man afleverer og faktisk svare på opgaverne, så dumper man ikke.

1 Synes om

Uuh altså det kan self. godt ske, at det er ændret siden. Jeg erindrer at da jeg startede stod den også på mit skema, men vi var aldrig til den. Mener det skyldtes, at vi ikke er en ingeniør uddannelse. Men ja den er nok ikke så svær, da hovedformålet er at sikre sig at man reelt set er startet på studiet :woman_shrugging:

1 Synes om

Jeg har lige kigget tilbage på min kalender på Moodle, og der havde vi en studiestartsprøve d. 7. september. Prøvens indhold var ikke fagligt, men mere relateret til nogle lavpraktiske ting om studiet. Prøvens formål var at smide elever ud, der var tilmeldt studiet, men aldrig havde deltaget. Derfor kunne man kun dumpe prøven, hvis man udeblev fra den.

Jeg kan ikke sige med 100% sikkerhed, at prøven ikke er ændret i år, men sidste år fik jeg også nogle mails fra studiet, som fik mig til at tro at prøven involverede matematik.

1 Synes om