Studiestart til febraur

Hejsa

Jeg er blevet student i år og har lige sendt min ansøgning til medicinstudiet med studiestart til februar i Århus.
Nu er der jo et helt halvt år til studiestart, så jeg kan ikke rigtig holde tanken ud om, at ikke skulle læse noget i et halvt år.
Er der nogen der kan fortælle hvad det er for nogle bøger man bruger første semester?

Jeg ved at du ikke spørger om dette, og jeg aner jo ikke hvad du har lavet tidligere, men midt råd er at prioritere lidt andre ting (også). Prøv å hør om du må få være med hos en lege en dag og følge konsultationer. Se om du får gå med på et sygehus, og måske en dag i ambulancen hos Falck? Du får se lidt af hvad en leges hverdag kan bestå af.

Det er ting jeg tror du vil ha meget stor glede af at ha prøved før du begynder på studiet.

G.

Jeg synes du skulle bruge din tid på at opleve lidt af hvad livet ellers har at byde på. De bøger, man bruger på de første semestre i Århus skal du tidsnok få læst en masse i.

Held og lykke med dit nye studie.

vh
Michael

Jeg er meget enig i de ovenstående svar. Glem alt om læsning de næste 6 måneder…Nyd friheden, nyd at du kan holde fri uden dårlig samvittighed og mest af alt - nyd at du ikke skal stresse hver halve år over en ny og til tider frustrerende eksamensperiode. Hvis jeg var dig ville jeg få mig et arbejde og tjene lidt penge sammen til bøger og til at forsøde den første tid som medicinstuderende.

Kan bestemt godt forstå hvordan du har det - nu er det jo en realitet, og så vil man bare gerne i gang.
Jeg fødte i sommerferien inden jeg skulle starte på medicinstudiet, og havde derfor taget barsel i et år - men da vi kom til september/oktober måned, kunne jeg kke vente alligevel - der var jo en evighed til næste efterår.

Jeg gik til nogle af anatomi-forelæsningerne, da de jo er offentlige - og så fik jeg også en fornemmelse af hvad det hele gik ud på.
Derudover købte jeg allerede bøgerne til 1. semester, og gik så småt i gang med at læse i dem.

Du kan jo gå ind på de forskellige institutters hjemmeside og se hvilke bøger der er pensum på 1. semester - på KU har vi jo SIS-systemet, hvor vi kan se informationer om de forskellige semestre, hvordan I lige gør det i Århus ved jeg jo ikke, da vi ikke har de samme systemer eller studieordninger.