Studiestart AU vinter 2007 nærmere bestemt 27 jan

[color=red]Hey Toke (jer andre også)

Vi er vist på hold sammen… Og jeg kan love dig jeg ikke har læst mere end 10 ord i en med.bog før studiestart - man har jo også andet at lave!:up:

Men det bliver nu alligevel dejligt endelig at komme igang - når vi lige har fået drukket én enkelt øl sammen.

Men vi ses om 169 timer.[/color]

Jeg skal også begynde her i februar! Hold 10, der finder I mig. Og hvis I føler jere lidt urolige, er jeg sikker at jeg der kommer fra Sverige føler mere stress. Nylig tilflytted til et sted der jeg ikke haver nogle venner, i et land der taler et sprog jeg ikke førstår… Men jeg er helt sikker at det vil blive en helt galt sjov rustur! vi må hjælpe hinnanden! (Ha et godt grin til min dansk, jeg griner alligvæl, til jeres! :slight_smile: med venlig hilsen…

Du har da allerede godt fat i det danske sprog. Du har intet at være nervøs for - vi skal nok tage os godt af dig… har forresten været i sverige hele min sommerferie for at fiske, så jeg ved hvad det vil sige ikke at kunne snakke sproget 100 %, men for det meste forstår vi jo hinanden alligevel :wink:
Har forresten besteget Kebnekaise - ikke meget højere end det danske Ejer Baunehøj.

Et lille emne skift…

Jeg skal også starte nu her på torsdag. Jeg er bare i den situation, at jeg ikke er flyttet til byen endnu, og mit kendskab til bybusser osv. i Århus er faktisk temmelig mangelfuldt.

Så i stedet for at fare forvildet rundt kunne en venlig sjæl måske sige mig, hvordan jeg lettest kommer fra banegården til universitetet.

På forhånd tak:-)

Hej MP

I skal møde ved Stakladen, ikke?

Det tætteste busser er nr. 17 eller 53, som stopper lige på den anden side af vejen; stoppestedet hedder “universitetet” :wink: Ellers er der nr. 2, 3, 11, 14, 56 (og sikkert flere) der alle stopper ved Ndr. Ringgade/Randersvej, hvilket er ca. 5 mins gang derfra.
Du kan finde køreplanen på
http://www.midttrafik.dk/K%c3%b8replaner/Bybus

Og så står man forresten på gennem bagdøren.

Tusind tak for hjælpen, og jo det er i stakladen.

Er ikke så kendt i Århus, men mon ikke jeg finder ud af det nu:)

Har godt hørt noget om at man står ind bag i bussen - godt at vide når man er vant til at køre med bus i Kbh. hehe

Tak igen

-Melissa

Hej

En svensk til, der ikke kan så godt dansk (har varit her 2 dagar nu). Sitter ensam i min værelse på Vilh, Kiers kollegium och bare venter på studietarten. Bøgerne skræmmer mig lite også, men det kommer helt sikkert gå fint.

Hilsen, Henrik - hold 12

Hey. Så ses vi vel i baren.dk :wink: Jeg bor også på vilh. kiers på 39 st. og skal starte på hold 14.
Velkommen til!

Vi ses torsdag.

hilsen steen

Hej alle vinterstartere på AU…

Glæder mig til at møde jer alle imorgen
:slight_smile:

Godt at høre man ikke er dén eneste, som ikke har angrebet bøgerne endnu, har nydt friheden fuldt ud :slight_smile:

see yaa to’morrow :wink: