Studieskift på KU

,

Hej
Er der nogen, som ved om man kan skifte fra odontologi til medicin, på KU, efter studiestart? Eller skal man søge om igen til marts?
Derudover, vil jeg også hører om man kan overflyttes fra medicin på SDU til KU?

Det ligger på 10,1 - 10,3

Har hørt om flere, som har skiftet fra odontologi til medicin indenfor det 1. studieår, da 1. og 2. semester er meget ens. Snak evt med en studievejleder.

Hvornår var det? For jeg har læst noget med at regnerne er blevet lavet om, så man ikke kan skifte mellem nogle af de sundhedsfaglige uddannelser, men jeg ved ikke om det også gælder studieskift til medicin.
Dog vil jeg helt klart ringe til dem. Tak :smiley:

Det er godt og vel 2 1/2 år siden, men prøv at ring til dem og hør. De kender reglerne, og kan fortælle dig præcis hvordan landet ligger ift det :slight_smile:

1 Synes om

Har omkring samme snit som dig, 10,3

Hvad ender du med at gøre? hvis jeg var dig ville jeg bare søge stand-by på ku. Det kunne være kvotienten fald.
I 2019 var den nede på 11,1 hvilket svarer til 10,2 uden bonus :grin: så kryds fingre. Tror du sagtens kan komme ind på SDU med dit snit.

Det virker usandsynligt, da man i så fald ville kunne udnytte systemet til at få adgang på uddannelser og universiteter med lavere krav, for så at bede om en overflytning til et andet universitet samt en anden uddannelse.

1 Synes om

Og ved studiestart har du jo ikke opnået nogen form for merit, eftersom du lige er startet, så jeg tør med stor sikkerhed svare på dit spørgsmål: Nej, du kan ikke skifte uddannelse ved studiestart.

1 Synes om