Studiesalshåndbog i patologi - Franzmann, Poulsen

http://forlag.fadl.dk/vis_bog.phtml?uid=485

Anmeldelse i sundoghed side 6 af Alan Karl med flere

Maria-B Franzmann & Klaus Poulsen, blød indbinding,
udgave/oplag: 01/01,
årgang: 2000,
ISBN: 87-7749-280-3

Forlaget skriver:

[quote]Studiesalshåndbog i patologi er et opslagsværk til medicinstuderende ved gennemgang af de patologiske mikroskopiske og makroskopiske præparater. Bogen er et supplement til undervisningen i patologi og er ved sin systematiske og pædagogiske gennemgang et godt værktøj for den studerende.
Udgivelsesdato: 15. oktober 2000.[/quote]

Virkelig en bog der lever op til det den lover. Kort og præcis gennemgang af de fleste af de vigtige patologi-diagnoser der hjælper utroligt godt til at huske alle de detaljer som eksaminatorerne allerhelst vil høre. Bogen er ret god til at sætte grænsen for hvornår man skal læse med et halvt øje i “Klinisk Patologi” - noget der bestemt kan være brug for.

I Københavns Amt har man mulighed for at købe “Noter til Mikroskopikursus” for 150 kr.
Det er et hæfte ligeledes beregnet til at spotte efter, men det er ikke helt så detaljeret og systematisk som Studiesalshåndbogen - mere en slags undervisningsnoter. Til gengæld er billederne taget fra de mikroskopipræparater, som ligger i kursuskassen; dvs. dem man skal til eksamen i. Og så er der en CD-ROM med så man kan spotte derhjemme.

Jeg synes den er god. Jeg lånte den på biblo og rep. efter den. Den har slet ikke samme høje standart som Basic pathlogy; Skulle jeg gøre noget om ville jeg købe den og så når jeg læste om de enkelte sygdomme i Basic Pathology, så tilføje noter direkte i studiesalsbogen, det havde været prima, så var man sikret den skabelon de forventer man går ud efter til eksamen…

3,5 stjerne til denne bog. Kan ikke rate indlæg jeg selv har startet.

Desværre ret urelevant på ny studieordning hvor der ikke længere er spoteksamen.

Men man sparer så meget på at købe Fadl’s bogpakke, at man ligeså godt kan tage den med.