Studierelevante points

Hej
Jeg er ved at samle points/erfaringer til at komme ind på medicin-studiet til næste år.
Jeg vil høre om der er nogle andre studerende som har kontakter til nogle læger/klinikker/andet hvor man kan få lov at arbejde, hjælpe til el. kigge på…? Jeg er både villig til at arbejde lønnet og ulønnet…

Helst gerne i Odense-området… men alt er ok…

Der er jo det store lægehus på sct. anne plads (eller hvad den hedder) du kan tage en runde der eller lave opslag eller omdele noget - det skader næppe…

Ja… det er også min plan at spørge alle steder jeg kan komme til…
Men jeg har bare fået at vide at det både er nemmere og større tilbøjelighed til at sige ja, hvis man har en kontakt fremfor at være “helt fremmed”…

Som med alt andet, lav et kort CV, gå rundt og snak med nogle læger, hvis du har en kontakt på Sundhedsvidenskabeligt Fakultet (eller hvad det hedder på SDU) kan det være der kan være noget der. Del dit CV ud.
Held og lykke!

Falck er da alltid glade for at tage medicinstuderende med i ambulancen - hør om du ikke kan få køre med der nogle dage/uger!

Jeg er jo ikke medicin-studerende endnu, men ønsker at bive det… så spørgsmålet er om Falck ikke hellere vil have nogle studerende med sig istedet…
Og mht. CV… så er de ting jeg har lavet jo indenfor plejesektoren og jeg vil gerne noget lidt anderledes… hvilket også er hvorfor jeg ønsker fx at hjælpe til i en klinik el andet så jeg også har mulighed for at se andet end man kan ved fx at arbejde på et plejehjem…

Jeg ville nu ligevel ringe og høre - det er jo ikke sådan at du får en aktiv rolle når du kører med (bortset fra måske at bære det tunge udstyr…) - dermed forvæntes det heller ikke nogle kvalifikationer af dig! Mange jeg kender kørte med allerede på 1.semester - efter at have læst kemi i 2mnd…

Gi det et forsøg - det er i allefald meget at se og lære!

rmoen01:
Var det ulønnet arbejde el. lønnet?
Egentlig ik at det gør den store forskel, men rart nok at vide hvordan det plejer at være…

[quote=“Heisenberg”:3qqlkrw7]rmoen01:
Var det ulønnet arbejde el. lønnet?
Egentlig ik at det gør den store forskel, men rart nok at vide hvordan det plejer at være…[/quote]

Det er ulønnet - du er med som hospitant :slight_smile: Jeg ved ikke om det også ville gi point om du tog et førstehjælpskursus??? Kunne jo være meget smart at kunne slænge det på bordet til dit interview?! Røde Kors holder gratis førstehjælpskursus, mens Falck har gratis kursus for medlemmer…

Meld dig ind i samarittene (ja, jeg mener det seriøst…) - det vil også bekræfte din “iver og interesse” for alt der har med medicin at gøre!

Lønnet arbejde der også giver points kunne jo f.eks være støttekontakt for blind el handicappet person, eller vikar i en bolig for psyk.udviklingshæmmede - det ved jeg mange på mit kuld har lavet!

Hell og lykke med jobsøgningen!

Du får det til at lyde som om, at det er noget negativt, det at være samarit :?

Nej, samarittene gør et vigtigt arbejde ved koncerter, idretsstævner osv - men deres opgaver begrænser sig jo til de små skader - når der dukker noget større op tilkaldes Falck (og det er jo denne delen som er interessant???). Det er kun en personlig mening eftersom jeg har en stor interesse for akutmedicin, og helst vil lave den sidstnevnte behandling selv… Tjenesten er jo også ulønnet - så det kræver både personlig entusiasme og en lille smule idealisme! Ligevel; det er jo også en god mulighed til at få nye venner og kontakter :slight_smile:

Og som sagt; frivilligt arbejde indenfor førstehjælpsområdet skulle da betyde meget ved vurderingen!