Studiejobs uden om FADL

Hej kære mennesker.
Jeg går på 3. semester på AU og har gået med tanken om at finde et relevant studiejob. Med med fare for at komme i fare, vil jeg helst prøve at finde noget uden om SPV, fx ude i en privat praksis eller lignende. Akut medicin er også noget, jeg synes er spændende.

Måske er jeg dårlig til at lede, men mit indtryk er, at de fleste praksiser søger medicinere som er på kandidatdelen eller i slutningen af bacheloren. Er der nogle forslag til hvor man kunne kigge, hvor lægerne måske ikke er såå kræsne efter hvor langt man er kommet? :))

Det skyldes vel at den aftale som FADL har, netop opererer med et krav om bestået 8. semester. Det giver jo også god mening at man har noget klinisk erfaring og sygdomslære.

Videregående opgaver er f.eks. klinisk arbejde med behandlings, blodprøvetagning, lungefunktionstest og sundhedssamtaler. Her vil det ofte være et krav, at du har bestået 8. semester.

Hejsa,
Mit eneste umiddelbare bud ville være at søge ud i almen praksis. Jeg har selv arbejdet i almen praksis siden 3. semester uden nogen form for tidligere erfaring, og udenom fadl. Her arbejder jeg med praktiske opgaver som blodprøver, EKG, LFU, Ustix mm. samt også administrative opgaver.

Ellers må jeg give frold ret i, at det ikke er almindeligt at have job i faget uden om fadl og SPV vagter, når man er der i uddannelsen som du er :smile: