Studerende i krise (?)

hej fellow medicinstuderende

lang historie gjordt kort, jeg føler mig ikke glad på studiet længere?

lidt baggrundshistorie har jeg indtil nu klaret mig i gennem eksaminer… jeg har på dette modul brugt langt mere kvalitetstid på mine familie og venner.
har mærket at mit humør har været i top og jeg mit stress er sænket markant og jeg generelt har meget mere energi! Men når jeg tænker på jeg skal til eksamen eller bare skal læse får jeg næsten helt ondt i maven og det dårligt. er begyndt at spekulere om studiet er for mig? mine medstuderende er fantastiske og der er ingen problemer med det sociale på studiet.

derfor er det at jeg er begyndt at spekulere om jeg måske skulle overflytte en anden linje? det ærgerligt da medicin ellers er en fed studieretning, men min glæde er min første prioritet og derfor ser ingen problemer med at starte på en frisk? eller om jeg evt. kan holde en pause på studiet og hvordan gør man det?

Er der nogen der har stået i samme situation?

ingen der er stået i samme situation? :slight_smile:

Jeg kender mange som på det sidste modul inden sommerferie er så trætte af studiet at det hænger dem langt ud af halsen, mig selv inklusiv. Man går kun og drømmer om sommerferie, måske fordi man ikke føler man har haft en ferie siden sidste sommerferie. Efterårs- jule- og påskeferien går ofte med at læse til eksamen og ikke med at slappe af og nyde livet.
Ud fra hvad du skriver lyder det til at du generelt er rigtig glad for indeholdet på studiet og de mennesker omkring dig. Hvis jeg var dig ville jeg gøre dit nuværende modul færdigt, hvorefter du kan nyde en lang sommerferie, hvor du kan få genopladet batterierne og være sammen med venner/familie og så til efteråret se om disse følelser vender tilbage.
Hvis du virkelig ikke føler at du har lysten til at færdiggør dit nuværende modul kan du altid bare lade vær med at gå til eksamen (du bruger dog et forsøg) og så tage modulet på et andet tidspunkt. Alternativt kan du snakke med de fagligevejleder.

1 Synes om