STEM: Skal 'Kommende studmed' flyttes til en boks?

Det er ikke fordi, jeg ikke synes det er i orden med al den “Kommende studmed” debat - men måske var det smartere at der var en blok ude til højre med 5 nyeste indlæg fra “Kommende studmed” og at “Generel debat” var forbeholdt kun “Studmed” indlæg?

Der har over sommeren været en hæftig debat i “Kommende studmed” og det er også fint - men måske indlæg på en eller anden måde skal arrangeres anderledes, så der kommer mere fokus på det primære formål med siden her - studmed debat.

Hvad er jeres input?

Jeg er helt enig i at det er fjollet at det tager meget plads størstedelen af året, men det jo vældig relevant op til ansøgningsfristerne og studiestart, og jeg har selv haft meget gavn af den.

Var det en idé at gøre som med havemøblerne og flytte lidt rundt på det efter årstiderne? :slight_smile:

Det kunne være fedt hvis ens profil kunne laves så man fx kunne vælge kun at se indlæg i studmed, candmed og pdamed (for mit vedkommende). Eller for den nystartede vælge studmed og kommende. Det man så har valgt fra, kunne komme i en boks.

pt. er der en light løsning når man logger ind har man i velkomst boksen:

Vis indlæg siden sidste besøg (23)
(22) Studmed indlæg siden sidste besøg.
(2) PocketPC indlæg siden sidste besøg.

Det er nok det tætteste vi kommer det pt.

Med mindre en programmør melder sig…

Hvis folk vil se de sidste nye indlæg fra studmed i kronologisk rækkefølge kan de bare klikke på studmed i øverste menu.

Jeg mener ikke kommende studmed debat skal placeres “for langt væk”. De har jo netop brug for hjælp fra studmed’er.

Evt. kunne du lave
Sidste 5 indlæg fra kommende studmed
Sidste 5 indlæg fra studmed
Sidste 5 indlæg fra candmed

i stedet for general debat ?

Altså to ekstra bokse på forsiden.

jeg synes også indlæg for kommende studmed ligger passende hvor de er i dag, det samme for øvrigt for cand. med. … synes ikke der skal diskrimineres mellem de tre fora på den grafiske front.

jeg kan ærlig talt heller ikke se problemet… det er da nemt nok som det er.

Faktisk har man jo mulighed for at bruge RSS hvis man - som Rune f. eks. efterspørger - er interesseret i at filtrere lidt.

Jeg mener også, det skal forblive, som det er i dag, for det er vigtigt, at vi “rigtige” stud. med.'er også kan bidrage under kommende stud.med. - ofte stilles der jo spørgsmål om, hvordan studiet fungerer osv.

apopov

Bortset fra at 90% af indlæggene i kommende stud.med består af:
Jeg kom ind
jeg kom ikke ind
hvordan kommer man ind
hvad var dit gennemsnit

Ovenstående er uinteressant for de ældste studerende (eller i hvert fald mig) som er blevet gnavne og voksne. Da jeg selv lige var startet var ovenstående også interessant, men interesserne skifter. De spørgsmål som kommende studerende stiller som har en god relevans, kan vi gamle ikke engang svare på da det er år siden vi selv gik på 1. del, og alle bøgerne er skiftet ud siden.

Det er undertegnede som har kontaktet frold med spørgsmålet i 1. indlæg, da jeg frygter at forummet bliver rodet. Mange af dem som har været med i lang tid er enten allerede færdige eller næsten færdige, og ønsker et fungerende cand.med forum, men som gerne en tid endnu vil hjælpe folk med fx at få et vikariat. Derfor muligheden for at vælge hvilke fora man vil “abonnere” på.

Rune, undskyld hvis jeg er en torn i røven, men hvorfor rækker en brugerdefineret RSS feed ikke til dit behov? - der kan du filtrere al støjen fra… Jeg bruger det f. eks. sammen med online RSS-readeren BlogLines, og det fungerer strygende.

Jeg kan da godt se at det er irriterne med alle de ligegyldige “jeg kom ind/ikke ind”-indlæg, men det tjener da et (imho ædelt) formål at hjælpe folk til at forstå hvad der skal til for at komme ind. Det meste jeg i øvrigt ved om medicinstudiet her inden studiestart, har jeg samlet op herfra, og det er da synd hvis det bliver gemt længere væk. Forumet bliver ikke rodet, det ER rodet - Det slipper man nok aldrig udenom ved et aktivt forum.

Frold, hvad med en afstemning?

Tja - jeg tror jeg tilføjer en i demokratiets navn… Jeg kan godt lide at brugerne er med til at forme siden - den er jo jeres :wink:

[quote=“RuneMaagensen”:1kcunh3y]Bortset fra at 90% af indlæggene i kommende stud.med består af:
Jeg kom ind
jeg kom ikke ind
hvordan kommer man ind
hvad var dit gennemsnit[/quote]

Så er de ti procent sikkert også reelle nok, og jeg vil mene, at det er nok til at beholde forum, som det er i dag.

apopov

Savner du en abb. funktion? Altså at kunne vælge at modtage en ny besked når der er oprettet et nyt emne i det/de fora du abb. på?

Eller var det RSS funktionen du tænkte på?

Det ville være meget rart, hvis der var en boks med seneste studmed debat indlæg, når man åbner siden. Jeg ved godt, at man bare kan klikke på studmed debat, men alligevel det er ærgerligt, hvis gode studmed indlæg ikke fanger vores opmærksomhed, fordi tre af de fem seneste indlæg er kommende studmed indlæg. Hvis der altid var fem studmed indlæg frem for måske to (som i skrivende stund), ville vi måske kunne tiltrække brugere, der normalt ikke deltager i debatten og på den måde gøre den endnu mere livlig.

jeg har faktisk ændret mening - pga af alle de, for mig, ligegyldige indlæg der er kommet om hvilke rushold, rustur, kemilærer osv.

Jeg er helt enig i, at rustur indlæg etc. har fyldt meget på det seneste.

Indlægene er jo relevante nok og det skal også være sjovt at være på studmed.dk (og chit chat - er også okay) men de behøver nok ikke den centrale placering - men nok snarre deres egen boks.

Men pt. er der jo næsten dødt løb - jeg lader den stå lidt længere den afstemning og så må vi se hvordan den former sig.

jeg mener heller ikke at der ikke skal være plads til dem. jeg synes bare de tager meget plads fortiden, i forhold til at de kun er relevante for en helt spcifik gruppe brugere af sitet. selvfølgelig skal der være plads ti den slags debat også, men når den tager SÅ meget plads imellem alt det der er relevant for størstedelen af os, synes jeg det skal flyttes.

Men kommende studmed debatten er jo kun aktuel meget få uger af året - det må folk da kunne bære over med