STEM: Hvis du skulle vælge speciale i morgen, hvilket ville du vælge?

Hov, jeg havde vist overset at jeg blev nævnt her. Beklager.

Det er 2 meget forskellige specialer - vejen dertil er i hvert fald meget forskellig. Infektionsmedicinsk er om noget et speciale, hvor der skal forskes og rund-sav på albuerne. Du kan læse lidt mere om specialet her og kan også se på ansøgere vs besatte stillinger - hvad der skal til. Så man skal forvente at kæmpe om pladsen:

Det kommer an på hvilken region du slår dig ned i. I Region Hovedstaden passe lægevagten jo ikke længere af AP læger, som det er i øjeblikket. Faktisk frarådes PLO medlemmer at tage del i 1813.

I de øvrige regioner er lægevagten en del af forpligtigelsen. Personligt mener jeg også lægevagtsarbejde er en del af de praktiserende lægers DNA. Vagtbelastningen i lægevagten er beskeden i forhold til så mange andre specialer, så det skal du ikke frygte. Men lægevagten er organiseret forskelligt i de 5 regioner, men passes altså af AP læger i alle undtagen Region H.

Almen medicin er dejligt speciale med mange muligheder - det er jo også det speciale de fleste ender i - selvom afstemningen ovenfor viser noget andet… :smiley:

1 Synes om