STEM: Har du snydt til eksamen?

Så er det eksamenstid…

Har du prøvet at snyde til en stud.med eksamen?

Det er jo ikke lige noget der tales om til dejligt, men det er jo givetvis noget der finder sted. Eller det vil en afstemning så vise…

nej, af den grund,at hvis jeg ikke er god nok til at bestå eksamen, kan jeg pga. den manglende viden skade et andet menneske…men ikke at side at jeg elsker eksamen, men jeg ser frem til øllene efter :slight_smile:

Nej aldrig.

Hvis jeg ikke kan klare studiet uden snyd, er det bare ikke læge, jeg skal være.

Egentlig har jeg også svært ved at se hvordan sådan snyd skulle foregå, har personligt aldrig snydt til nogen form for eksamen.

Ditto, hvordan dælen skulle man gøre det. :slight_smile:

Har dog arbejdet meget eksamensteknisk og forsøgt at gætte hvad der kommer og ikke kommer, men det kan vel kun lade sig gøre, når studiet bruger typeopgaver til at lave eksamener, men er det ikke snyd?

Har faktisk arbejdet for en praktiserende læge engang, der grinende fortalte mig, at han i sin tid var gået til eksamen i farmakologi med et lommekompendium i den ene støvle - så det sker altså!!

Gad vide om der lå en gemt formue i afpresning der? 8) :lol:

Det er ikke særlig svært at snyde tror jeg, uden at jeg taler af personlig erfaring :smiley: . Jeg har aldrig oplevet at de kigger nøje på en, man kunne nemt putte en masse ting i ens lommer, hvis man har lidt store bukser og en stor trøje over, kan man ikke engang se det. I disse moderne tider kan man jo putte alt mulig på ens PDA, som man så stopper i lommen.

Spørgsmålet er jo om det er værdt det, bliver man taget er det over og ud, så selv om risikoen er lille, er det man risikerer meget voldsomt.

Husker i øvrigt at der var nogle der kopierede noter ned i størrelse, lavet et lille kompendie og puttet i skoen da jeg var til cellebiologi-eksamen. I sidste ende turde de dog alligevel ikke bruge det.

Sveinar

Når vi nu snakker eksamensteknik, så er (var?) der jo de mundtlige eksaminer i organkursus 1 på KU på 3. sem.

Vi havde alle fået oplyst dagen og rumnr. Og vi viste at i et af rummene sad der neurofysiologer som man kan (kunne?) bestå med et smil og 3 dages intensiv læsning (aka: ingen karakterer under 10 til folk som havde læst og 7taller til dem som ikke havde læst bare på deres anatomikundskaber af øret.)

Nå men jeg skulle op om onsdagen kl 13 og eksaminerne startede mandag, så jeg stod troligt nede i kælderen under Panum mandag, tirsdag og onsdag kl 8 og kl 13 for at se om neurofysiologerne skiftede rum over middag. Det gjorde de ikke, og jeg havde 4 timer burde være gået på neuroanatomi, men som blev brugt til neurofysiologi.

Så var der de mere udspekulerede som uskyldigt gik hen til eksamenssekræteren og påstod de ikke kunne huske hvornår de skulle op hvorefter hun slog det op og man ude i hjørnet kunne se navnet på eksaminator og censor.

Jeg snyder personligt til hver eksamen. Det er fordi, jeg kan det hele 100% og der således ikke er nogen spænding for mig. Jeg får lidt kriller i maven, når jeg snyder. Det er dejligt.

Jeg kender en, der ikke kunne alt 100% som snød. Jeg har hørt, at hun sidenhen slog rigtig mange mennesker ihjel. Det synes jeg er for dårligt.

Jeg synes ikke, man skal være læge, når man slår rigtig mange mennesker ihjel.

Havde faktisk planlagt, at snyde til mikrobiologi eksamen for en del år siden. Jeg havde fået skrevet hele pensum ned på 70 stk. 10 x 4 cm stykker papir. Og de fyldte faktisk intet i min lomme. De kunne ihvertfald ikke ses. Imidlertid blev jeg ramt af akut dårlig samvittighed (læs : tyndskid) så jeg måtte rende på toilet hele tiden. Jeg fik ikke set på papirerne, da jeg blev ekstremt paranoid og endte med, at skylle dem ud i toilettet. Fik forøvrigt 10…så jeg havde nok lært mest af at skrive noter på de små lapper… :smiley:

Nej, har aldrig snydt mig selv og har ikke haft den mindste lyst til det. (Er hellig like that !)

[quote=“Per Nørskov Pagh”:6f1zp2g4]Jeg snyder personligt til hver eksamen. Det er fordi, jeg kan det hele 100% og der således ikke er nogen spænding for mig. Jeg får lidt kriller i maven, når jeg snyder. Det er dejligt.

Jeg kender en, der ikke kunne alt 100% som snød. Jeg har hørt, at hun sidenhen slog rigtig mange mennesker ihjel. Det synes jeg er for dårligt.

Jeg synes ikke, man skal være læge, når man slår rigtig mange mennesker ihjel.[/quote]

Helt klart Rune T. Kidde… :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Har aldrig snydt til en stud. med. eksamen.

Men i 8. klasse til skriftlig franskeksamen snoed jeg, ellers skulle jeg nemlig vaere gaaet 8. klasse om :frowning: (Jeg gik i skole i udlandet) I dag synes jeg egentlig, at det er lidt absurdt, at jeg kun kom igennem 8. klasse ved at snyde, og nu laeser jeg sgu medicin :smiley:

Ja, det er betryggende :wink: Lægestanden er i moralsk forfald… :twisted:

  • Mikkel

Ja, det er betryggende :wink: Lægestanden er i moralsk forfald… :twisted:

  • Mikkel[/quote]

Ja, især med alle de selvgode lægestuderende. De kan nemlig ikke analysere korrekt e.lign. fordi de er af den overbevisning, at de er fejlfri… :wink:

Har aldrig selv snydt, men kender en der tog en EKG-folder med til kardiologi, fordi han ikke kunne analysere EKG… Det kan han sgu nok stadig ikke :slight_smile:

Øhh, man får da ikke et EKG under journalskrivning først inden til selve eksamen - men det er da frisk gjort hvis han træk sin folder frem ved eksamensbordet :hiding:

Øhh, man får da ikke et EKG under journalskrivning først inden til selve eksamen - men det er da frisk gjort hvis han træk sin folder frem ved eksamensbordet :hiding: [/quote]

Ahrrrmmm…, skriftlig eksamen mon ikke?

Jeg kender forøvrigt en, der havde farmakologikompendiet under sin stortrøje, da hun var til eksamen. Om det var fremme? Tror det ikke - hun dumpede.

Der er sgu da ikke skriftlig eksamen i kardiologi…

Der er sgu da ikke skriftlig eksamen i kardiologi…[/quote]

Der er sgu da skriftlig eksamen i medicin - incl. cardiologi (ihvertfald da jeg gik til eksamen i faget).