Standby plads

Godmorgen alle sammen :slight_smile:

Jeg kunne se på syddansk universitet at jeg har fået tildelt en standby plads. Men der er noget jeg er i tvivl om. Når der står at jeg kan få tilsagn om optagelse på lægevidenskab i 2012, menes det så februar eller næste sommer ? :slight_smile: Hvis det menes næste sommer, er jeg så stadig 100% sikker på en plads, selv hvis adgangskvotienten stiger ved stadby i SDU? :slight_smile:

Et andet spørgsmål. Der står (som ses forneden) ikke noget om at jeg skal bekræfte noget - er det fordi jeg senere får et brev jeg skal bekræfte? Har hørt en del om at man hurtigt skal bekræfte sin plads, så undskylder hvis det et dumt spørgsmål :oops:

[i]Studiekontoret har i første omgang tildelt dig en stand-by plads til ovennævnte studium. Det betyder, at du har mulighed for at få tilbudt en evt. ledig plads i løbet af august 2011.

Modtager du ikke et tilbud om en studieplads i 2011, vil du få et tilsagn om optagelse på dette studium i 2012.
Får du tilbudt en studieplads efter den 15. august og ikke ønsker at modtage tilbuddet, vil du få tilsagn om optagelse i 2012.

Hvis du får et tilsagn, skal du være opmærksom på, at du næste år skal indsende en almindelig optagelsesansøgning inkl. prioriteringsskema og eksamensbeviser, for at tilsagnet kan træde i kraft.[/i]

Du er sikret en plads til sommeren 2012 uanset hvad snittet er næste år.
Meen er der stort frafald, sikkert ikke sandsynligt, kan du også risikere at få tilbudte en plads her i 2011
Du skal nu bare nyde det næste år, arbejde, slappe af eller andre dejlige ting :wink:

Super, tak for svaret :slight_smile:

Kan du/andre evt svare mig på de andre spørgsmål også? :slight_smile:

Studiekontoret har i første omgang tildelt dig en stand-by plads til ovennævnte studium. Det betyder, at du har mulighed for at få tilbudt en evt. ledig plads i løbet af august 2011.

Modtager du ikke et tilbud om en studieplads i 2011, vil du få et tilsagn om optagelse på dette studium i 2012.
Får du tilbudt en studieplads efter den 15. august og ikke ønsker at modtage tilbuddet, vil du få tilsagn om optagelse i 2012.

Hvis du får et tilsagn, skal du være opmærksom på, at du næste år skal indsende en almindelig optagelsesansøgning inkl. prioriteringsskema og eksamensbeviser

Altså skal du næste år søge igen via KOT, og medsende prioriteringsskema ( kun for det sted du har fået tildelt standbypalds, SDU ) og eksamensbeviser & så KRYDSE af i feltet" har/er tildelt standby plads. Så får du senere brev om at du ER optaget. Ren formalitet, din plads næste år er SIKKER :smiley: TILLYKKE med det.
Stod selv i samme situation i 2007 med en stadnby plads på KU :slight_smile:

Stort tillykke med det Anima, så blev din drøm en realitet!

Tak for dit svar jkbdk :slight_smile:

Hvis jeg ikke får et plads i år, men tilsagn til næste år - så er det først til sommer 2012 at jeg får et plads, right? :slight_smile: Eller er der også et mulighed for at få et plads på medicin-studiet til februar?

Mange tak LouisNp, stort tillykke til dig også :smiley: :smiley:

Hvis du ikke får tilbudt en studieplads her snarest inden studiestart sommer 2011 - så er du sikret en plads med start enten sommer 2012 eller vinter 2013 afhængig af alder.

NIKS Roman Empire…
Hvis hun ikke kommer ind nu til september, så betyder hendes standby palds at hun HELT SIKKERT kommer ind september 2012 & IKKE først til vinter 2013!!!

[quote=“jkbdk”:2ghyv6pl]NIKS Roman Empire…
Hvis hun ikke kommer ind nu til september, så betyder hendes standby palds at hun HELT SIKKERT kommer ind september 2012 & IKKE først til vinter 2013!!![/quote]

Omend det er prisværdigt at du sikrer dig, at indlæggets pointe trænger helt ind hos modtageren, er det min vurdering, at du ville have opnået det samme med knap så udtalt brug af CAPS + udråbstegn.

Man kommer langt, også på internettet, ved at være lidt mere afdæmpet.

Tak for svarene I hjælpsomme menneske :slight_smile: :slight_smile:

Jeg troede faktisk at der var en chance for at få en plads til februar 2012, hvis jeg ikke får et plads her d. 1.september, men det vist kun én gang om året vi kan komme ind på medicin. Nu er jeg blevet klogere på det, mange tak for uddybelsen :slight_smile:

Jeg skal bekræfte en mulig plads efter jeg har fået et brev med hvornår de kan tilbyde mig et plads, ikke? :slight_smile:

Jeg vil mene, at du måske godt kan få tilbudt en plads til feb 2012. Men husk endelig, at hvis du ikke gør, at sende en ny KOT ansøgning til næste runde, som tidligere beskrevet.

Tak for din svar. :slight_smile:
Jeg ringede til Syddansk Universitet i dag og de sagde at der var mulighed for vinterstart, altså til februar næste år også, hvis man selvfølgelig ikke får tildelt en plads her d. 1 september. Det var en super nyhed! :smiley: