Standardbesvarelser til 1.årsprøven - SDU

Hey alle :wink:

Jeg vil meget gerne have nogle standardbesvarelser til 1.årsprøven på SDU.

Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan finde dem? Et link evt.?

Visse 3.sem. stud. jeg har spurgt har ikke længere adgang til dem via e-learn. Så jeg tænkte på om der måske var nogle 2. sem. stud. der kunne hjælpe ved at forward dem til mig, hvis I nu skulle have dem liggende på e-learn?

Håber der er nogle der kan hjælpe :oops: - ville være stort! 8)

Det kommer helt af sig selv. Når du starter på 2. sem. lægger Chemnitz alle opgaver plus besvarelser ud på e-learn.

Tak jaco0331 … Det er jeg godt klar over, men jeg vil gerne have dem nu… :wink:

jeg har nogle TEMA og svar til forskellige hæfter hvis du vil have sådan noget… add mig på MSN hvis det er …

Mange tak fedfest…det ville ihvertfald være bedre end ingenting. Du er added :wink:

Og håber stadig der er someone out there som ved hvordan jeg kan finde de standardsvar til 1.årsprøven. Ville være nemmere at gennemskue anatomien hvis man også havde dem, anatomiatlas og Finn B. M. er sådan …hmm…ikke nok :roll:

Det ville nok være bedre at få fat i standardbesvarelserne til Chemnitz’s tema-hæfter… hvis man har arbejdet dem igennem, så har man været pensum igennem. … men hvis man kun laver gamle eksamensopgaver, så kan man vel nemt komme til at udelade noget stof…

Yes nemli… men også det jeg sender til hende! :wink:

Kan du ikke smide det op i filcentralen?

200 MB??

Og må jeg det pga. Copyright? der er også digitale svar og PP af tema osv…

Ahh troede det var noget du selv havde lavet…

Nej, vi må hellere lade være med at blive uvenner med nogle…

Til Nonabel
Du skal huske på at i forbindelse med standardbesvarelserne til de gamle eksamensopgaver i histologi kan der optræde fejl, da de er fra Ellen Holms tid. Nu kører man efter geneser, og man skal tage udgangspunkt i det der står i hans bog, og ikke det der står i de gamle standardbesvarelser…

Er der copyright på de svarene til tema opgaverne??
Men tror du har ret i at der nok er på de powerpoints, hvor der er digitale billeder i…

Og så lige en anden ting. Har hørt et rygte om, at Chemnitz har sagt op i protest med den nye studie ordning? Nogen der ved noget om det?

Pas Mht copyright men må hellere være på den sikre side…
og ja har også hørt dette rygte men mon dog!!!

Til John Chemnitz og alle på 1. og 2. semester - i tror det måske ikke - men der er andet i verden end anatomi :smiley:

For min skyld - uden at vide hvad den nye ordning har tænkt sig - skær gerne 50% i anatomi pensum…

Hvad fanden skal man vide n. mysticus minor og m. ubruglig majors udspring og incision til… Jeg kan godt fortælle jer sandheden – Intet…

Sådan kan man da sige om alt, lige nu er det mol B der står for tur… Hvad skal jeg lige bruge primer og ligase til??

Hmm…kan ikke forestille mig JC blive tøse-sur over en ny og spændende studieordning og sige op. Hvis han gør må der ligge andet bag. Den mand har overlevet flere reformer, så mon ikke han ville gøre denne gang også?

[quote]Til John Chemnitz og alle på 1. og 2. semester - i tror det måske ikke - men der er andet i verden end anatomi

For min skyld - uden at vide hvad den nye ordning har tænkt sig - skær gerne 50% i anatomi pensum…

Hvad fanden skal man vide n. mysticus minor og m. ubruglig majors udspring og incision til… Jeg kan godt fortælle jer sandheden – Intet…[/quote]

Frold - håber ikke du mener det for alvor. Efter min vurdering så er al vores “ubrugelige” kunnen om “m. jeg-skal-komme-efter-dig” en del af charmen ved at være mediciner. Det vigtige er ikke hvad vi kan bruge det “ubrugelige” til - nok intet, som du selv siger - men dog, hvem ved hvad der dukker op senere.
Nej, jeg mener, at der ligger noget implicit bag dét at være medicinstuderende mht anatomi, og det er, at vi ved hvad så meget ubrugeligt om så mange ting, men igen, det vigtige er, at vi ved det! Desuden ser jeg noget forkert i at ændre på flere tusinde års lægeskole- tradition, nemlig at vi lærer om alt hvad der kan læres ved kroppens anatomi.

GGGGGGGGG way to go, Frold

Anatomi er da helt klart så langt det mest overdimensionerede fag på medicinstudiet. Det er skudt langt, langt over målet

[quote=“Mr. Uldall”:1rxvxchh]Til Nonabel
Du skal huske på at i forbindelse med standardbesvarelserne til de gamle eksamensopgaver i histologi kan der optræde fejl, da de er fra Ellen Holms tid. Nu kører man efter geneser, og man skal tage udgangspunkt i det der står i hans bog, og ikke det der står i de gamle standardbesvarelser…[/quote]

Mange tak for det tip, Mr. Uldall :wink:

[quote=“frold”:1rxvxchh]
Hvad fanden skal man vide n. mysticus minor og m. ubruglig majors udspring og incision til… Jeg kan godt fortælle jer sandheden – Intet…[/quote]

Hehe…IMO som 1. semester studerende: ikke andet end til at bestå! :smiley:
Jeg har en travl hverdag, så det er rart allerede i løbet af sommerferien at ha’ kigget på anatomien og histologien :book:

Det ser ud til at den kære fedfest har de standardsvar jeg skulle bruge hvad angår anatomi…
…endnu engang tak til dig, B.! 8)

Og thank god for at studmed findes…hvad skulle man dog ellers ha’ gjort :oops:
:wink:

@ nonable. tag og læs om den nye bachelorstudieordning på http://www.sdu.dk/health/ .

Der er sket væsentligt ændringer i hvornår man lærer hvad, og hvis du gerne vil læse forud i sommerferien, så er det nok en god ide at læse på det som bliver temaet i de første 2 moduler (B1 og B2) på 1. semester.
fx. lærer man først om bevægeapparatet på 2. semester…