Stand-by eller ej

Hej
Jeg er lidt splittet om jeg skal søge stand-by eller ej. Lige nu tror jeg at jeg gerne vil søge stand-by på grund af mit snit som er 10,3.
Vil super gerne sikre mig en på AU, men tænker også om jeg så glip af en plads på SDU eller AAU f.eks.
Hvad gør i andre eller hvad havde i gjordt hvis i var mig?

Same her ! Ved ikke om jeg skal søge stand by :frowning:

Nu er jeg ikke selv kommet ind, men hvis jeg lå lige på vippen ville jeg klart sige at jeg var villig til en stand-byplads.

På den anden side, hvis du føler dig sikker og ikke vil bruge et år på at arbejde og nyde friheden uden bøger og eksaminer, så go for it.

Men(!) - Man kan altid få et år til at gå, mens man venter på noget fedt. Det er dog rigtig træls (tro mig) at gå i uvished i flere år om du nogensinde kan komme ind, hvis nu du lige præcis misser kravet i år.

1 Synes om

Jeg har alle 4 gange jeg har søgt ind krydset af i standby. For mig var det ligegyldigt om jeg potentielt kom til at vente et år ekstra, bare jeg kom ind.

Jeg kom ind via standbyplads på kvote to på AU

2 Synes om

Ja lige pt tænker jeg også mest stand-by, men er sikker på jeg vil være lidt øv over hvis det nu viser sig at jeg sagtens kunne komme ind på SDU eller AAU.
Men ja arbejde 1 år lyder også ganske fint for mig og tror også det ender med at blive det.
Vil ønske man både kunne søge stand-by og en rigtig plads på samme tid

Det var også sådan jeg tænkte i starten men er blevet lidt i tvivl. Men tror også det ender med stand-by

Frusterende… tror jeg ender med st søge stand-by, men bliver selvfølgelig lidt ked af det hvis jeg finder ud af jeg kunne komme ind på en anden prioritet, men sådan er livet i guess

1 Synes om

Jeg ville søge standby, hvis jeg var usikker på mit snit. Medmindre jeg havde andre prioriteter, som jeg også kunne være interesseret i at læse.

1 Synes om

Jeg var også i samme situation som dig sidste år, men valgte stadig at søge om standby for KU, som var mit første prioritet. Jeg endte så med at få standby og kommer først ind her til sommer. Der vil altid være “hvad nu hvis…” situationer, men netop fordi jeg brændte for at starte på KU, var jeg villig til at vente 1 år.
Og for mit vedkommende fløj et år virkelig hurtigt. Du kan nemlig altid arbejde, bruge tiden på dig selv, dine venner og familie inden studiestart.
Held og lykke :hugs:

2 Synes om

Tak for svar alle sammen, det har virkelig hjulpet min beslutning! Søger stand-by på alle universiteter (medicin) jeg søger ind på :grin:

1 Synes om