Spørgsmål!

Nu bliver jeg helt i tvivl…

Jeg søger ind på alle universiteter, Århus som 1. prioritet. Jeg skal godt nok kun skrive en ansøgning og sende den til Århus? -bliver i tvivl da jeg så, at KU har sit eget ansøgningsskema…

Når nu flere af ansøgerne herinde skriver, at de vil skrive “A” i ansøgningen til SDU, “B” til ansøgningen til KU og noget tredie til AU, er det så overhovedet muligt, når der kun skal skrives en ansøgning?

For at optimere ens chancer for at komme ind er det så en fordel at “skrive til ét universitet” eller at skrive den mere neutral (til alle) - tænker her på det med at nævne de forskellige studieordninger.

Håber I forstår, hvad jeg mener og på forhånd tak!

Hvis du søger ind på alle universiteter undr kvote 2, skal du sende en motiveret ansøgning til hvert af universiteterne. Dvs. du skal sende 3 breve ud indeholdende et ansøgningsskema (som du kan finde i det blad som jeg ikke husker navnet på) og hver sin motiveret ansøgning (og ja, skriv en der er målrettet til hvert uni, ikke en generel. Men du kan vel bruge meget af det samme).
Derudover er der et prioriterinsskema. Denne sender du med brevet til din 1. prioritet, dvs. Århus.

Håber at du har fået svar på det du spørger om…

Mange tak for det hurtige svar - den havde jeg ikke lige fanget!