Spørgsmål vedrørende MMI

Hej. Jeg er nysgerrig omkring hvordan MMI egentlig fungerer. Der står ikke noget konkret om, hvad prøven egentlig handler om. Er der noget inden prøven, man kan forberede sig på? Får man chance for at bruge sit CV til en evt. fordel?

På forhånd tak for svar :slight_smile:

Da jeg var til prøven i 2019 gik den ud på 5 eller 7 stationer hvis jeg husker rigtigt
Der var en station hvor der var en skuespiller som spillede en lidt dramatisk patient, her handlede det om at holde hovedet koldt, tale patienten til ro og bruge sin sunde fornuft. Den case jeg fik var en oprørt kvinde hvis man var i en bilulykke eller sådan, som ville tage nogle beroligende og hun ville gerne drikke vin til, jeg scorede ret høje point i den, fordi jeg IKKE gik op i om hun måtte drikke vin og tage medicinen, men at jeg bedre kunne tale hende til ro og få hende afslappet.

En anden station handlede om motivationen, her scorede jeg ret lavt til trods for at jeg følte mig ret motiveret, men intervieweren var simpelthen SÅ god til at tale mig ud af den, han stilte kristiske spørgsmål til ALT hvad jeg sagde, hvilket kylede mig helt ud af den og fik mig til at kludre i ordene.

En anden station handlede om at læse noget på engelsk og kunne genfortælle det, ret nemt.

En fjerde var at vurdere noget omkring social ulighed i sundhed, her fik man oplæst en case om alkoholmisbrug og problemer med at komme til lægen rettidigt, her handlede det om at snakke om ens synspunkter og hvordan man mente man kunne bedre sundhed (en af de 7 lægeroller er sundhedsfremmer).

Jeg kan ikke huske resten, men alt i alt skal man tage det stille og roligt, tænke på at de altså IKKE forventer man ved noget medicinsk, men de vil gerne se ens evner til at se mennesket som helhed, bruge sin sunde fornuft, hvordan man reagere i forskellige situationer. :slight_smile: håber det hjalp

Når ja og jeg kom ind :smiley:

Udover de stande RoseW nævner så er der også samarbejde standen. Mit år skulle man binde en bestemt knude uden at snoren måtte røres med hænder eller rører bordet. Standen handler IKKE om at nå i mål med opgaven. De ligger vægt på at man kan kommunikere med den person som skal hjælpe dig med opgaven og at man ikke bliver sur/irriterede hvis de laver fejl.

Ved motivation standen kan jeg anbefale at have øvet sig lidt på hvorfor man gerne vil læse medicin. Det er lang tid at skulle snakke i ca. 10min om hvorfor man er motiverede. Her kan du vælge at inddrage dit CV, hvis noget af det du har lavet tidligere har betydning for de motivation. Det er ikke mit indtryk at det på nogen måde tæller op blot at fortælle at man har x antal års erfaring med at lave y uden at koble det op på din motivation.

3 Synes om

Mange tak for de gode svar. Det er en stor hjælp :slight_smile:

1 Synes om