Spm. vedr. lægevikariat i Norge

Jeg ville høre om der var nogen, der havde viden/erfaring med lægevikariater i Norge. Kan det lade sig gøre at arrangere et ophold inden færdiggørelsen af sin KBU? De fleste vikarsider kræver at du har endt KBU.

Jeg har overvejet tanken at søge uopfordret til sommerferien, hvor jeg har endt 11. semester. Men er det overhovedet realistisk at få arbejde som kirurgisk/medicinsk forvagt på dette stadie eller?

Den er lidt vanskelig, for mange lægevikariater er ude i distriktet som lægevagt eller almenpraktiserende. Det betyder du skal kunne klare dig selv, og også gerne kende en hel del til de norske regler. Derfor er du nødt til at have turnus overstået (og dermed ret til selvstændigt virke).
På hospitalerne kan du også få, det hjælper en hel del at kende afdelingen eller tage kontakt. Man ved jo aldrig om de lige står og mangler. Stadigvæk så vil de nok helst have folk som kan gå ind som reservelæger direkte. Desuden er der lidt ventetid før turnus af og til, så du er i konkurrence med en del nordmænd.